Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 2195 ggr
Kitty41
0

Kritik - Naturvyer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag skulle gärna vilja ha kritik på följande bilder angående komposition, möjligtvis redigering och allmän "känsla" i bilden, men framför gärna annan kritik också! Det jag själv tycker är väl att jag kanske borde räta upp bilderna ngt och ha underexponerat bild nr 2 då stigen är lite sönderbränd. Kan ju btw inte säga att jag är ngn höjdare på redigering precis, använder mig av photofiltre.

Kan fortfarande inte heller bestämma mig om jag gillar den första bilden eller inte…

Tack på förhand, ni är fria att skriva vad ni vill, gärna både positivt och negativt :)

Observera gärna att jag fortsätter i en annan tråd där jag har tagit en bild från samma vy fast "åt andra hållet", där jag försöker att mer förmedla en känsla av lugn :)

Kitty41
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild nr 2, tagen på samma ställe som bild 1

DesK
0

Du får ursäkta, men jag förstår inte alls dina 3 bilder, samtliga saknar helt och hållet skärpa.

/Désirée

pellepiano
0

Jag tycker båda bilderna fungerar väldigt bra. De är dessutom lite originella i och med att fokus inte ligger på vägen. Jag gillar dem bägge två. Bilden i din andra tråd fungerar mindre bra tycker jag då kontrasterna blir för stora, mörk väg, överexponerad himmel. Dessa två var kanon dock.

Inkanyezi
0

Jag tycker att bild två är fin, men jag tror att den vinner på att skäras lite grann i nederkanten. I de andra bilderna står den skarpa förgrunden inte ut tillräckligt isolerad från bakgrunden för att ge ett bra intryck. bilden i den andra tråden har också en överexponerad himmel, som stör rätt mycket.

Men tvåan verkar i mina ögon inte vara överexponerad. Om du har råfilen så finns nog allt där som det ska. Att förgrunden blev närmast svart tyder på att du inte har exponerat för mycket, och stigen verkar ju ha teckning; det är alltid lite balansgång var (eller om) man kan låta högdagrar klippa. Bilden i den andra tråden är en där jag tycker att den förlorar på att himlen blev jämnvit, men det är mer problematiskt att det skarpa inte sticker av tillräckligt mycket för att man direkt ska upptäcka det.

Aviendha
0

Jag tyckte mycket om den första bilden. Orginellt och det ger mig en lite drömsk känsla. Nu är jag en illgrön, jätteglad amatör, men jag hade varit riktigt glad om jag hade tagit bilden själv :)

queenlinnea
0

Jag är lite förtjust i den första bilden. Hade dock gärna också sett den utan sådan kraftig redigering!