Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 334 ggr
Robert
0

Getting Ready, förberedelser inför vigseln...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I somras fotograferade jag ett brudpar som skulle gifta sig i närheten av Kyrkslätt. Som bröllopsfotograf försöker jag fånga känslan och de små ögonblicken under hela dagen av speceiellt bruden och även brudgummen, allt för att dokumentera bröllopet från början till slut.

Jag tog fram en bild, som du gärna får kommentera. Vad tycker du om bilden, är det något du skulle ha gjort på ett annat sätt?

Hälsningar

Robert Hammar

Therih
0

Ja, jag skulle nog ha använt "färgfilm".  Glad

Robert
0

#1, tack för tipset.

#0, den låga betygsättningen ligger i att bilden har en hel del brister antar jag. Jag är intresserad av vad som ogillas med bilden. Tack på förhand.

Robert

Anne
0

Jag tycker att den är väldigt otydlig, det är svårt att se vad det är.

Anna
0

Jag ser inte heller vad det är och jag förstår inte riktigt meningen med bilden. Dock tycker jag det är snyggt med svartvitt!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Indeloom
0

Du behagar skämta med oss !!  Eller ?

//  Hasse

Mandrakonian
0

Bilden är spännade och tilltalar mig , den har en historia , rörelse . Dom bristerna som finns i bilden gör bilden spännande, kanske hade jag lagt mera ljus på den tjejen som böjer sig men bara ytters lite och kanske en lätt vignetering för att centrera tjejerna och få balans med bakgrunden.

stefanp
0

Att bilden är så mörk beror väl helt enkelt på att bruden (antar jag) står i bara underkläder och man vill väl kanske inte visa det fullt ut. Jag tycker om bilden, jag tycker den förmedlar lite av  den känslan som man kan förmoda finns under förberedelserna innan bröllopet!

Patrik
0

Jag tror att bilden gör sig bättre i en serie bara så här är det svårt att säga.

Jag tycker att det är för mörk och otydlig.

/ Patrik

Robert
0

Tack för alla kommentarer, de betyder väldigt mycket för mig i min utveckling, och jag uppskattar verkligen att du tog dig tid till att skriva ned en kommentar kring bilden, likaså uppskattar jag kommande kommentarer.

Jag vet att du vill kommentera min bild och jag vet att du gör det mer än gärna, du ska inte tveka till att posta dina tankar här nedan. Låt dig inte saker och ting hålla dig tillbaka i dina kommentarer det är ju trots allt bilden som kommenteras.

Bästa hälsningar

Robert

jojjehanna
0

Tycker den gjorde sig bra i svartvitt, ser faktiskt lite gammeldags ut. Gillar att bruden är så mörk så man nästan får anstränga sig för att se henne.

Robert
0

#10, bilden är tagen med befintligt ljus och ljuset som kommer in i rummet är till höger om bruden. Hon blir mörk eftersom hon inte blir belyst. En digital kamera har ett smalt dynamiskt omfång och klarar inte av att registrera alla ljusnyanser.

Hälsningar

Robert

kjula
0

Bra bild! Det tar en stund att upptäcka vad som finns i bilden.

Vad håller dom på med?? Vad händer i bilden?

Bilden håller min blick kvar en lång stund. Det tycker jag är skickligt fotat.

Kjell

Robert
0

Bilden var ett tävlingsbidrag till kategorin Getting Ready hos Wedding Photojournalist Association, www.wpja.com.

www.wpja.com/wedding_photography_galleries/contest/06/winter/01-04.htm " rel="noopener noreferrer" target="_blank">Till tävlingsbidraget…

Juryns kommentar var intressant och smickrande. När jag läser kommentarerna här ovan vilket intresserar mig så kan jag notera att smaken är rätt skiftande, och det är tur det.

Hälsningar

Robert

j114
0

Hade du inte skrivit att du fotoat ett brölopp hade jag nog inte kunnat gissa det. Men bilden är väldigt intressant, man vill på något sätt få reda på vad dom håller på med eller vad dom säger och det gör att man tittar på bilder länge. Jag tycker om den!

Jaqueline