Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 924 ggr
Abico
0

Naturbilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag äntligen suttit ned och på allvar kollat igenom bilderna jag tagit under den gångna månaden, så tänkte jag ta och visa upp ett par av de bättre bilderna. Konstruktiv kritik tas emot med öppna armar.

Silence
Jag tycker den här bilden "utstrålar" lugn på något sätt.
Kunde jag gjort något annorlunda/ kan jag förbättra något?
_Bilden har endast ljusats upp litet i photoshop.
_
Kram Hanna

Hanna 

Abico
0

**Namnlös
**Det är synd att jag inte fått till skärpan så bra, men iom. att jag är (mycket) kort och grenen var långt upp och jag stod och balanserade på tå så är jag ändå ganska nöjd.
_Bilden är endast beskärd i photoshop. Blåare version finns att se.
_
Kram Hanna

Hanna 

Abico
0

**Ljung
**Den här bilden togs en vecka innan de andra under en relativt solig eftermiddag.Jag är nöjd med bilden, spc. Med spindelnätet.
Jag har ökat kontrasterna i photoshop.

Hanna 

Abico
0

Together
Inte den bästa bilden. Trots det är jag mycket nöjd med den, bilden är trygg och jag tycker den påminner lite om mig och mina kompisar som alltid står tätt ihop i en klunga, rädda för att komma ifrån varandra ^^
Jag har ljusat upp bilden i photoshop.

Hanna 

Anna
0

Jag gillar första bilden och titeln till den. Snygga, sorgliga och "tysta" färger och bra skärpa.

Även bild #2 "Ljung" är supersnygg och fångade mig verkligen. Perfekt skärpedjup och bra färger, extra snyggt med spindelnätet! Min favorit av bilderna. De andra säger mig inte så mycket.

Vad har du använt för utrustning? :)

MVH Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Indeloom
0

#1  Beskuren, ej beskärd.

F.ö tycker jag bilden på ljung var ganska fin.  Och ta bort namnet från bilderna vetja !  Bara stör.

Abico
0

#4 - Tack, jag andvänder min Konica Minolta Z3 och mina knän som stativ ^^

#5 - Vill du se den obeskärd? Jag tänkte strunta i namnet den här gången men det blev inte så. Nästa gång så slipper du det ^^

Kram Hanna

Hanna 

Anna
0

#6 Okej :)

Jag tror att han menar att det heter obeskuren, inte obeskärd.

MVH Anna

annaattlid.se

Abico
0

#7 - Jaha XD
Och jag ska vara bäst i klassen på svenska -.-'

Kram Hanna

Hanna 

Indeloom
0

# 7  Jo, det var det jag menade :-)

# 6  Ta inte illa upp. Tycker bara att dessa namn och "loggor" på bilderna från oss amatörer är störande och lite löjliga. Ingen kommer att själa varken mina eller dina bilder.

Hälsningar   Hasse

Anna
0

#9 Det beror nog på vilken sorts bilder det är. Naturbilder, som här, är det nog inte många som stjäl - knappast några alls - men hästbilder stjäls något kopiöst. Jag är amatör och bara 13 år gammal men har redan fått anmäla säkert uppemot 50 bildstölder av mina hästbilder till bla stallet.se.

Fast naturbilder, som sagt… Där tycker jag nog också att det kanske är lite överdrivet att sätta sin logga på, trots att jag gör det själv också.

MVH Anna

annaattlid.se

Abico
0

#9 - Jo jag vet, tycker själv det stör grymt ibland ^^

#10 - Nej, naturbilderna ligger nog säkert men som du säger så ligger alla andra djur bilder i risk zoonen, spc. hästbilderna. Som tur är har jag inte lagt ut så många häst bilder och har inte sett att någon av dem försvunnit, men det är grymt irriterande när folk snor bilderna -.-

Kram Hanna

Hanna