Seriös fotograf

Tyckte det var häftigt med hans knäskydd.
Pressfotografer har oftast inte tid med att byta objektiv så det är därför dom har en kamera per objektiv. Dubbla kameror hade man även tidigare då det inte heller fanns tid med att skifta film i kameran.
Hälsningar
Robert

> Pressfotografer har oftast inte tid med att > byta objektiv så det är därför dom har en > kamera per objektiv.
Delvis kan det kanske också ha att göra med att det sliter på kamerorna att byta objektiv, och att det alltid kommer in lite smuts när man plockar isär kameran.
// staffan
Jag såg på förra omgången 100-höjdare på femman för ett tag sedan. Där fanns ett klipp av någon fd president (som jag glömt vem det var eftersom jag hade fokus på annat håll) som ramlade ned från en scen. I bakgrunden finns det en fotograf med just två kameror och obektiv. Tyvärr tog tydligen filmen i kameran med vidvinkeln slut precis innan fallet och man ser hur han jobbar för at byta obektiv mitt under händelsen. Han missade nog en kanonbild pga det. Länge leve digitalt och jättelika minneskort!
Fredrik och Filip misstolkade situationen totalt när de kommenterade inslaget.
Jag tycker det ser lite överdrivet ut. Undrar om han inte bara är kameravakt medan kompisarna fikar.
…hade det varit jag som fått stå vakt hade det inte funnits mycket utrymme kvar på minneskorten när de väl kommer tillbaka :-D

#4 *asg* ---kameravakt, eller kameramajor
Robert

han borde ha en caddy..

jösses… är nog tur att man valde en kompakt kamera… jag hade definitivt behövt knäskydden annars…..
Hoppas han planerar sina toalettbesök väl, annars ser det ut att kunna bli jobbigt när det börjar trycka på…
Mvh // Johan