Porträtt - Edward Hedenberg
Porträttet av Edward H är mycket snyggt, har ett naturligt utseende och ser äkta ut. Kanske skulle jag personligen önskat att hela Edwards huvud kom med, detta är dock en smaksak. Denna typ av porträtt tilltalar mig oändligt mycket mer än flera av de kvinnoporträtt du har visat här. Dina kvinnoporträtt är, enligt min uppfattning, kradtigt manipulerade bilder som mer visar på din skicklighet att använda fotoredigeringsprogram än din skicklighet som fotograf. Jag skulle gärna vilja ser fler porträtt av både män och kvinnor som liknar detta porträtt av Edward Hedenberg.
/Désirée

Mycket snyggt porträtt, Du har som vanligt lyckats få perfekt oskärpa på bakgrunden och en härlig kontakt med modellen.
Extra plus för den tajta beskärningen vilken tilltalar mig.

Tack. Ja det blir ju skillnad på att fota en modell och en privatperson. En modell är mer ett verktyg för mig, så jag kan testa en massa ideer.
Jag fick testa saker med Edward ochkså men inte med honom som modell. Han hade ett intresse för att rita karikatyrer eller fulla gubbar som han säger. Han ritade några ansikten på en blå lapp med en bläckpenns och jag tänkte att detta kan man säker göra lite annorlunda i datorn. Det blev en lite affisch till slit där strecken i tckeningen blev ersatta av krumelurer som leonardo Da Vinci ritat ( man måste i och för sig ha mikroskop för att se det ). Det gjorde att man upplever det ritade på ett helt annat sätt än en vanlig bläckpena.