Ridhus - tips
Hejsan!
Jag fotograferar ofta i ridhus men med kompakt kamera .. och som ni förstår så funkar inte det något bra :/
Så nu vill jag ha en system men vet inte vilken jag ska sattsa på (kollar på 400D + 450D)
Vill gärna ha tips på inte alltför dyra objektiv som funkar att både fotografera med i ridhus och utomhus.
Har ni någon kamera/objektiv till salu så får ni gärna säga till :)
Tacksam för svar :)
De flesta kompaktkameror har ju vidvinkel, så det bör inte vara alltför knepigt att få till hyffsade bilder i ridhus med en kompaktkamera. Många av de nyare kompaktkamerorna är så avancerade att många av oss inte ens kommer i närheten av att undersöka deras möjligheter.
/Désirée

Jag skulle i första hand titta på ett helt annat system om kriterierna är att kunna få bra bilder i svagt ljus och priset har betydelse.
Canons bättre kameror, förutom fullformat, är 7D och 550D, och jag utgår ifrån att 7D kan falla på budgeten.
En kamera som har mycket bra ISO-egenskaper, genom att den har ett bra chip, är Pentax K-x. Utöver ett bra chip kanske man vill ha extra ljusstark optik med relativt stor bildvinkel, och där finns bland annat en normal från Samsung som är mycket prisvärd. Det finns också andra mycket bra och prisvärda objektiv att välja på.
Bland fördelarna med Pentax är att den har stabilisering med alla objektiv, eftersom stabiliseringen sitter i kamerahuset.