Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 3146 ggr
Emma-lundqv
0

(H) Kritik - Kaniner

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Känner att jag att jag börjat längta efter lite andra kommentarer än "Söt kanin", och vill ha lite tips på hur jag kan komma vidare i fotograferingen.

Emma-lundqv
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Andra bilden

Geronim0
0

Jag är mer eller mindre allergisk mot husdjursbilder, undantaget några få husdjursfotografers verk här. Du verkar kunna bli en av dom.

Första bilden är grymt bra, kompositionen är klockren, lugn jämn bakgrund med utsökt bokeh. Inga blaffiga loggor eller annat krafs som förstör helheten och skärpan sitter där den skall.

Bilden är lite för liten egentligen för jag tror den skulle göra sig ännu bättre i stort format.

Tvåan är bra den också men når inte riktigt lika långt som första bilden. Fortsätt i samma stil, du har kanske hittat din stil där! Glad

pellepiano
0

Jag var också skeptisk måste jag tillstå, men dessa bilder är verkligen kanon. Supersnygga, och charmiga.

MonisN
0

Jag håller helt med Geronimo, en av de bättre husdjursbilderna. Gillar kompositionen och bakgrundsoskärpan på båda bilderna, men ettan har DET. Fina och lite annorlunda porträtt där man ser att du lagt ner lite möda och tänk. Du har helt klart blick för denna typen av foto.

Och jag måste bara få säga det! Det ÄR en söt kaninFlört

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

MonisN
0

pellepiano hann före, och jag håller med honom också!!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Inkanyezi
0

Visst, nu är det bevisat. Man kan göra fina bilder med kaniner också.

Vet inte riktigt vad jag ska säga; kanske orättvist mot den andra bilden att hamna så nära den första. Den är faktiskt också bra, men den första är liksom för bra för att den andra ska kunna lyfta. Den hade rett sig bättre om den låg i en annan tråd.

Geronim0
0

#6. Bättre kunde inte sagts!

Emma-lundqv
0

Nej, det finns inte så många som pysslar med kaninfotografering på någon högre nivå kanske, men det är mitt absoluta favoritmotiv!

Problemet är att jag är väldigt hemmablind, det är så svårt att veta om själva bilden är bra eller om bara kaninen är söt ;) Så tack för era kommentarer

[YlvaP]
0

Alla har skrivit såna bra kommentarer och jag håller med dom. Så min kommentar är "Gud såå söta". Skrattande

Janne64
0

Du vill ha något annat än söt kanin, jo men dem är det!

Bild 1 skulle enligt mig gör sig bättre med liiite större skärpedjup alternativt lite oskärpa i förgrunden.

Bild 2 så skulle jag ocks vilja ha större skärpedjup och mer "ögonkontakt" hos kaninen.

För övrigt så är det bland de bästa kaninbilderna på länge, gillar detaljerna med blommor som fångar in blicken.

AndersV
0

Tycker du lyckats kanon bra med dessa foton. Mycket gulligare och sötare än så kan det nog inte bli tror jag. Härligt softade bilder som ger en mjuk och känsla åt bilderna. Bra jobbat.

//Anders

lodjuret
0

Jätte bra foton… Dom är verkligen helt perfekta, färger och allt!!

och jätte söta kaninungar..Glad

Emma-lundqv
0

Tack, känns bra att få lite feedback att man inte är helt fel ute ;)

LFCFredda
0

Helt klockrena bilder. Ettan lite bättre än tvåan. Vet inte varför men det känns så.

Fin skärpa, bra exponering, inte för centrerat, fin bouqet, fina färger och bra miljö (mossa utan störande objekt i bakgrunden).

Är kaninerna lika mjuka och fluffiga i verkligheten som dom ser ut på bilderna?

Saga85
0

Håller med övriga - fina bilder och särskilt ettan. Den tycker jag är perfekt.

Med tvåan tror jag att det hade blivit bättre om du tagit ett litetlitet steg åt höger med kameran så att det blev något mer snett framifrån. För mig känns det som om den är precis på gränsen mellan hel profil och snett framifrån. Jag tror det är det som stör mig lite iaf. Och den suddiga mossan i förgrunden. Det är mina första spontana tankar iaf.

saknareytyp
0

Riktigt söta bilder!

Neoos
0

Nu kommer jag och känner mig som en gnällkärring, men är det smörblommor #1 äter? Ser verkligen ut som det, Du vet väll att det är giftigt för kaniner?

För övrigt skitsöta bilder Flört

Emma-lundqv
0

#17: Det är skadligt i större mängder ja, men han fick bara i sig en så jag kan garantera att han lever och mår bra ;p

Neoos
0

Dom har ju mycket känsligare magar när dom är små, jag skulle inte riskera att ge dem smörblommor då Tungan ute

Emma-lundqv
0

#19: Det är inte så att jag placerade ut blommorna för att han skulle äta dem, men nu råkade han få i sig en ändå. Jag har fotat med smörblommor förut och då har inte kaninerna varit intresserad av dem i huvudtaget, så jag blev lite förvånad när han tog en tugga. Men som sagt, han är idag nästan fem månader gammal och lever och frodas, så jag tror inte att han tog skada av sin lilla smörblomme-incident ;p

Neoos
0

Ne okejFlört