Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 648 ggr
irma
0

Eld

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,.. är ny här och visste inte under vilken kategori jag skulle lägga det här så jag valde övrigt. Har idag experimenterat lite och tagit en bild på elden i vår panna. Använde inte stativ och jag försökte få en snabb slutartid men fick inte till det riktigt som jag ville ha det. Målet är att få eldlågan knivskarp skärpa men som sagt… det bidde inte så….några tips?

johan
0

Jag tyckte den var snygg. Rogivande.

Mvh // Johan

irma
0

tack..visst är den snygg och rogivande och i och för sej ligger en del i tjusningen i att eld aldrig är stilla utan den fladdrar och flammar,,men jag tycker det vore kul att få en hög skarp skärpa på en eldslåga…

ser nu att jag hade kunnat lagt det här i Utrustning - teknik kategorin… går det att flytta inlägget tro?

Robert
0

Eld varierar hela tiden i ljusstyrka och i form. Det bästa sättet är att låta kameran vara inställd på automatik (A alt P eller helt Auto) och ta en serie utav bilder. Till slut får man det man är uteefter.

Jag tycker att du har fångat en fin eldslåga.

Hälsningar

Robert

irma
0

#3 tack.. ska testa lite olika varianter som du föreslog. Det är ju lite tidspressat också när man har luckan öppen på pannan så ryker det in Skrattande så man får vara lite snabb,,,

bjorsa
0

Spännande bild något man kanske skulle testa men de lär bli brand då :-)Har nämligen en såndär pelletsbrännare kopplad till den äldre oljepannan så för att fota elden måste hela rasket ut men tål att tänkas på ,i reklamen för pelletsbrännare brukar man se att det står som eldkvast ur brännarkoppen

mvh/bjorsa

irma
0

bjorsa: då gäller det att vara snabb som Billy the Kid Skrattande eller så får du stå en bra bit ifrån så inte kameran eller du smälter…vore inte bra…men det blir nog en häftig bild om man lyckas fånga den eldkvasten…

Fotord
0

#5. Testa med liten bländare, lång exponeringstid och kameran på stativ när du ändå är igång. Då kommer det att se ut som en jetmotor :-)

bjorsa
0

ah ni försöker bara lura mig å sen står jag där med brand i hela pannrummet å frugan gapandes vad var det jag sa Flört fast de där med jetmotor låter ju kul hmm

mvh/bjorsa