Komma igång med webdesign?
Jag har alltid velat ha en egen hemsida på nätet där jag kan lägga ut mina bilder och ev. blogga. Jag har många gånger försökt påbörja det hela, tex. satt jag en hel natt i höstas och kodade med hjälp av en hemsida en framsida för hand i "WordPad" och jag har haft mängder av olika program att jobba med men jag kommer inte så långt.
Nu sitter jag här med Dreamweaver och webdesignskolans CSS guid uppe och vet inte vart jag ska börja -.-' Jag vet (och ser) ju att flera av er här inne har egna hemsidor och jag skulle vilja ha lite tips på hur man ska börja, vad man ska tänka på och annat nyttigt.
Tacksam för svar.
Kram Hanna
Hanna
Jag föreslår att du ställer frågan på datorifokus istället.
Eddie
Bra idé XD
Ska genast göra det, det tänkte jag ju inte ens på ^^'
Kram Hanna
Hanna

Enklast för dig Hanna är nog att leta upp site som tillhandahåller bloggar med bilder typ http://www.pixelpost.org/ Annars är ju inte dreamweaver nått att starta med, tycker att frontpage 2003 är klart mycket enklare.
#3 - Ja du sa det ^^ Men som sagt så är det själva webdesignandet jag är ute efter inte bara någon stans att slänga upp lite ego text och bilder. Så det blir nog inget sånt.
Kram Hanna
Hanna

Vad var det jag sa?
För själva webdisgnen så rekommendar jag Frontpage 2003 eller efterföljaren Web design Express, men design och interkativetet går ju hand i hand idag och har du änkt koda ett galleri själv så då måste du lära dig ASP eller PHP också

Du borde nog först skissa upp på papper hur du vill att din hemsida ska se ut. Efter du är nöjd med skisserna så är det mycket lättare att göra allt i dreamweaver eller GoLive.
#5 - Du lade in samma inlägg (#3) på dator.ifokus.
Okej, jag ska läsa på lite idag tänkte jag.
#6 - Bra idé, jag har ju mängder av ideér men det är säkert ett jätte bra sätt att samla dom på, igenom att skissa lite.
Kram Hanna
Hanna