Tävlings teman?
Nu är jag officiellt i tävlingskommitén på klubben och jag behöver er hjälp. Jag har aldrig deltagit i fototävlingar tidigare så jag vet inte alls hur man lägger upp det. Ni som kan sånt här…hjälp! 
Jag behöver hjälp med olika typer av tävlingar. Nu har vi haft "Foto maraton" så nu vet jag hur det går till. Men det måste ju finnas andra typer av upplägg, eller? 
Sen vill jag ha lite tips om olika teman!

Olika teman som kanske är att tänka på:
*Vatten
*Skog
*Sand
*Sten/berg
*Löv
… Finns rätt många olika teman man kan jobba sig fram kring!
Jag tycker Luft skulle vara ett intresant ämne
Och se hur folk tolkar det. 
Sofie "EmoSuss" Gustafsson
http://emosuss.blogg.se - Fotoblogg
ALEA IACTA EST
Tack för tipsen!
Men hur lägger man upp en tävling då? Vad finns det för olika typer av foto tävlingar?
T.ex. en fotomaraton kan gå till på många olika sätt, så det finns ju olika sådana.
Man skulle kanske också ha en tävling om vem som snabbast kan fota olika motiv? T.ex. en cykel, eller en speciell byggnad eller fototidning eller nåt sånt. Det blir å andra sidan inte så mycket fokus på själva bilderna.
Annars så funkar väl typ "vanliga" fototävlingar? Medlemmarna får skicka in bilder (kanske på ett speciellt tema då) och så bedöms bilderna av en jury eller så röstas en vinnare fram bland medlemmarna i klubben.
När det gäller teman och sådant tycker jag man ska vara mycket öppen. I en fotoklubb finns det väldigt många olika sorters fotografer och teman bör vara öppna och möjliga att tolka på många olika sätt. Det bör t.ex. inte bara vara naturteman jämt eller bara portträtteman eller så.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se