Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 3214 ggr
Metinia
0

Övergiven järnväg i Göteborg?

Jag skulle vilja fotografera på övergiven järnväg och gärna med övergivna gamla tåg nu i helgen, dock har jag dålig koll på var det finns. Någon som vet var jag kan hitta övergiven järnväg, m.m. i Göteborg? Och det är bra om det är tillåtet att vistas där också…

Martin
0

Kan tyvärr inte hjälpa dig, men generellt sätt är det tillträdesförbud på bangårdar osv så det är nog klokt att förvissa sig om att det är ok att vara där du eventuellt hittar något. En portion försiktighet skadar inte heller, övergivna ställen är sällan övergivna. Det finns många i vårt samhälle som trillat mellan skyddsnäten och bor där man tror det är övergivet. Enklast är kanske att ta kontakt med SJ eller annan tågaktör och fråga om det finns något ställe som är lite övergivet och där du kan fotografera?

mvh Martin

Metinia
0

#1: Ja, jo, jag har misstänkt det. Det var en bra idé att kontakta SJ, dock tvivlar jag på att de hinner svara innan söndag (det är då jag har tänkt fota), men testa kan jag ju alltid! :)

Martin
0

Om du inte bor allt för långt ifrån centralen eller en station kan du nog knalla ner där, dels är där nog personal (tågvärdar osv) men kanske även informationer som säkert är öppet även på helger.

mvh Martin

Metinia
0

#3: Underbar idé! Visst kan jag ta mig dit, tänkte ändå ta en sväng förbi Nordstan imorron, så det är ju nära och bra att gå till centralen! Tack för tipset! :D

MonisN
0

Du skulle också kunna åka utåt Sävenäs, där har jag för mig att det står en del tåg.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.