Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 2512 ggr
Anna
0

Föl i action!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var iväg idag och fotograferade hästarna i hagen igen (i brist på andra hästar för tillfället är det nästan bara Windy&Wilda som jag fotar). Wilda var busig som vanligt och lyckades få med sig mamma på några galoppturer genom snön.

Fick en, enligt mig själv, häftig bild på Wilda som bockar. Jag gjorde två varianter av den, en i färg och en i svartvitt. Säg gärna först vad ni tycker om bilden i sin helhet och sedan gärna vilket verison ni gillar bäst utav den svartvita och den i färg.
Och just det, inga kidnappningar av tråden, tack! 

Nikon D50, Tamron 70-300/4-5,6

MVH Anna Attlid

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och den svartvita varianten.

annaattlid.se

[Quellii]
0

Gillar vinkeln, men samtidigt hade det kanske blivit mer spännande om man stått mer snett framifrån?
Beskärningen funkar och jag gillar bäst den i svartvit ^^

Anna
0

#2 Tack så mycket. Jo du har nog rätt i att den vore bättre lite snett framifrån, dock är ju detta verkligen en ögonblicksbild och jag hann ju knappast tänka på var jag skulle stå eftersom en bockning som denna kanske varar i 1 sekund bara.

Tack!

MVH Anna Attlid

annaattlid.se

Patrik
0

Vad hade du för inställningar?

/ Patrik

Anna
0

#4 Jag ställde inte in kameran manuellt utan satte den bara på Sport-läget.

MVH Anna

annaattlid.se

Emelie-G
0

Fräck bild, exakt rätt ögonblick! Jag gillar vinkeln, lite speciell men på ett positivt sätt.

Emelie

Anna
0

#6 Tack!

MVH Anna Attlid

annaattlid.se

[mingdie]
0

Ser nästan ut som om den skulle haft skidor på sig. Det är liv i bilden men jag tycker den är för snäv skuren. Om du vill visa farten och hur busig hästen är så behövs det lite mer luft runt omkring. Bilden känns för instängd.

Eddie

jojjehanna
0

Håller med #8 och gillar svartvita bäst.

Vigge
0

väldigt snygg . bra vinkel   !

fina färger på den i färg !  , den gillade jag :D

Thorsson
0

Gillar den med färger. Synd att du inte fick är hon gör bocksprånget ( är i luften dvs hela hon )

Anna
0

#8, #9 Tack, ska tänka på beskärningen. :)

#10 Tack så mycket.

#11 Tackar. Jo, det hade varit bättre tror jag också men det är inte mycket man hinner tänka på när de bockar eftersom de är i luften kanske.. en tiondels sekund? ;)

MVH Anna

annaattlid.se

Thorsson
0

#12. haha du har så rätt :)

vettan
0

Häftig det är inte lätt att ta på sådana busfrö.Flört jag   tycker om den man får en känsla av att hästen är på väg in till en det gillar jag.

Pehpsii
0

jag ser bara honom/henne landa och halka runt  (= Förre året så hade vi 3 små föl som kanade runt och trillade runderi hagen. Men de slutade inte bocka och ha sig för det, inte!

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/