Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 1519 ggr
AndreasS
0

(M) Kritik - Min son, Tänkaren

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var ute under förra veckan med min son och kameran fick några i mina ögon sett bra bilder. Vill gärna höra vad andra säger.

Bilden är lätt redigerad, så som kontrast och nivåer.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

AndreasS
0

Ser redan nu att bilden är grynig.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Inkanyezi
0

Grynig? Som om det skulle påverka intrycket av bilden? Visst kan teknisk kvalité ibland spela en väldigt stor roll, men lite grynighet har aldrig dödat en bra bild.

När jag ser bilden är det första intrycket grabbens uppsyn. I mina ögon tror jag att den skulle bli starkare av en annan beskärning, i tvärformat, skuren precis ovanför mössan och ungefär där solstrimman når högerkanten. Det är någonting med placeringen i mitten och hur han håller höger arm som stör mig lite, och jag tycker att det känns som om det är onödigt mycket med nertill. Jag tror att bilden kan vinna på att koncentreras.

Saga85
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skön stil på grabben. Tycker om bilden.

Jag tycker också en kraftigare beskärning skulle bli snyggare. Bort med tomrummet till höger, låt det vara luftigt till vänster och kapa benen (så brutalt det låter…).

Tog mig friheten skära bort lite för att visa hur jag menar. När han ändå ser så filosofisk ut tycker jag det känns lite bättre att komma lite närmre inpå.

AndreasS
0

Tackar er båda för dom orden. Som jag skrev så ville jag höra vad andra tycker. Och jag tar till mig era ord.

Saga85: Ser hur du menar, bara jag som är försiktig i beskärningen, är rädd för att sabba hela bilden.