Paint Shop
Någon mer här som använder Paint Shop pro8?
Är Photoshop bättre? Men har för mej att det kostar flera tusen,,, har jag fel?

Paint Shop pro är väldigt bra program och du kommer säkert väldigt långt med det. Jag tror att det är några här på Foto som använder det programmet.
Adobe Photoshop sägs vara det bästa på marknaden och fördelen med det programmet är att det skrivs väldigt mycket om hur man kan använda det. Det kommer ut väldigt många fototidningar som ger ut tips och tricks om just det programmet. Det finns en enklare version som du kommer otroligt långt med och kostar under 1000-lappen.
Hälsningar
Robert
Man kan ladda hem det oxå, fast olagligt

Jag använder paint shop pro 8 tycker de funkar bra för mina behov dock skulle jag behöva ver 9 så att jag kan få bort noiset som blir på mina bilder ibland visd dåliga ljusförhålladen de heter väl abbration eller nåt å de finns i 9 i one step photofix men jag är ingen hejjar på programet ännu :-)
mvh/bjorsa

jag har haft paint shop pro i många år..men det är många funktioner som finns som jag skulle kunna ha mycket nytta av. Dom guider jag hittar är bara över enklare saker som jag redan kan. Jag testade Photo shop för hemskt många år sedan och fattade noll av det programmet, men jag kunde ju med paint shop någorlunda och la ner photo shop…hade jag varit mer envis så hade jag nog lärt mej det också….
Paint shop kostar runt tusen lappen och ska jag byta fotoprogram så blir det ju att satsa på ett dyrare. Synd att alla program ska vara så dyra för hemanvändare.

Jag använder paint shop pro ver 7 och oftast klarar jag mig med det programmet, om jag bara skall ändra storlek på bilden eller räta upp den så använder jag irfanview

#4, prova med att följa några utav de guider vi har på Foto.iFokus. De är iof för Photoshop men du hittar säkert funktioner i Paint Shop istället som är liknande, och du ska se att du kommer fram till ungefär samma resultat.
Titta lite bland våra länkar, där kanske du hittar en länk bland "Fotoprogram - tips & tricks Photoshop mfl." till någon sida som behandlar Paint Shop.
Hälsningar
Robert

Paint Shop är fullt tillräckligt för nästan alla utom proffsen som har foto som arbete.
Dessutom är det ver 9 som är nyast. En mindre test Jasc Paint Shop Pro 9 Jag har fulla testet här jag kan lägga in en kopia på det senare.
Det brukar finnas ganska bra erbjudande på PS med studentrabatt. Har du någon som du känner som studerar? Alternativt att du registrerar dig på någon kurs på högskola/universitet. Det finns ju distanskurser också (jag är dock inte helt klar över vilka regler som gäller för att man ska få köpa till studentrabatt, om det måste vara heltidsstudier eller liknande).

tack för alla tips,,ska testa era kurser i photoshop och visst måste det finnas liknande funktioner i paint shop som i photoshop…
#8 är det photo shop du menar över studentrabatt? av paintshop får jag lite billigare om jag ska uppgradera,,hade 7 från början och köpte 8 och fick det billigare om jag visade upp kvittot..vet inte vad det är för nya funktioner i 9..men jag ska kolla upp det…

För Microsoft gäller det att man har en studerande i familjen för att kunna köpa studentrabatterade produkter. Kanske är detsamma för Adobe.
Robert