Foto iFokus

Foto

Etikettadobe-photoshop-lightroom-elements
Läst 1002 ggr
Hannahkarlsson
0

Målning: Tärna (Photoshop)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För några dagar sedan fotograferade jag ett par bilder på en tärna och ville göra ett försök att måla av en av bilderna. Jag målade för det mesta med penseln i Photoshop och har använt en del verktyg. Gjorde en blåare bakgrund än vad det är på orginalet, och målade så fågeln sitter på en planka istället för en del av en brygga som på orginalfotot. Målade även dit en sol. Orginalet kan ni se längre ner.

Verktyg jag använt för att skapa bilden: Pensel, Penna, Ellips, Linje, Oskärpa, Smeta ut, (högerklick) Blandningsalternativ > Överteckning för övertoning.

Vill gärna ha kommentarer och kritik - Vad tycker ni om målningen? Kunde jag ha förbättrat något?

MVH Hannah

Hannahkarlsson
0

Här är orginalfotot…

Anna
0

Fågeln ser bra ut, hade kanske velat se lite färg på de vita partierna på den, men den ser bra ut. Solen tycker jag tyvärr förstör ganska mycket av bilden, får den att se väldigt oseriös ut, men det kanske bara är jag. Bakgrunden är jättefin - jag skulle jobba mer på plankan.

Jag gillar verkligen originalfotot, lite mer luft bakom fågeln så hade den varit ännu bättre!

MVH Anna Attlid - www.annaattlid.se

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Rosenhill
0

Kan bara hålla med #2

mvh cecilia

neonrosa
0

Håller med Anna, ta bort solen eller gör den lite seriösare, annars var det ett toppenbra jobb!

Hannahkarlsson
0

2#, 3# & 4# - Tack! :) Har följt era råd, blev bilden bättre? ->

MVH Hannah

Anna
0

#5 Bättre utan solen, ja! Fast nu tycker jag den blev lite för färgglad, men som sagt är jag lite gråtrist av mig ibland. Jag skulle lägga in en ljusare och gråare blå nyans i bakgrunden. "Plankan" blev mycket bättre :)

MVH Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Rosenhill
0

Den blev bättre nu, men ser konstigt ut med plankan som går rakt in i rumpan på fåglen, svårt att få trä att bli naturtroget.

Jobba på så blir du riktigt duktig sen.

mvh cecilia

Hannahkarlsson
0

#6 Okej. Tack :)

#7 Tack. Jaa, fick inte till det med pinnen riktigt, är ju inget proffs på att måla, har aldrig varit bra på det egentligen men denna bilden blev väl en av dem bättre jag gjort xD

MVH Hannah

Nightlight
0

#5 Den bilden vart ju jättebra :)

Hannahkarlsson
0

#9 Tack tack ^^

MVH Hannah