Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 1837 ggr
Anne
0

Matfoton - bakgrunder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag la för ett tag sen upp ett foto här, och fick tips av Robert att testa med stora pappersark som bakgrunder. Alltså, hallå - vilken bra idé. :) Kolla här två bilder som jag tog på en drink.. den ena hade jag bara bakgrunden verkligen bakom, på andra bilden böjde jag den, och ställde glaset mitt på.

Anne
0

Och här är den andra bilden. Rätt stor skillnad, va?

Anne
0

För att inte tala om den här! Jag trodde knappt mina ögon när jag drog ner den från kameran.. helt oredigerad!

Stefan
0

Ser verkligen gott ut, en bra bild kan göra otroligt mycket. Bra jobbat! :)

Staffan
0

Snyggt! Tänk att det kan bli så bra med så enkla medel!

Läste du förresten Niklas artikel om att bygga en diffusionsbox som han publicerade i höstas?

// staffan

Anne
0

Jajamensan. Jo, det står på projektlistan.. typ. Jag har köpt en strålkastare, men jag vet inte riktigt vad jag ska använda som box. Plastdunk duger inte riktigt för mina behov…

Staffan
0

> Plastdunk duger inte riktigt för mina behov…

Förstår det. Om det inte är väldigt små chokladbakelser som ska fotograferas, eller noggrannt inslagna kolor… :)

// staffan

Anne
0

Nänä, precis. :) Men det stora problemet är att få till bra bilder på hela tallrikar, och då får det allt vara lite större box. Men ändå nåt som går att ställa undan.. har någon beskrivning på en ganska stor historia, men det är inte heller så praktiskt. Nåja. Just nu är jag så nöjd med mina små pappbakgrunder.. :) (Faktum är att jag är så nöjd med biscottibilden att jag nästan hjular..)

AndersE
0

Riktigt fina bilder. Grattis!

Robert
0

Kul Anne att mitt tips var till någon hjälp, och det syns att det blev en klar förbättring. Grattis till resultatet!

Beträffande plastdunken och bygglampor. Sidan av någon 20 l dunk kan ju öppnas upp så att du får in en stor tallrik, Kolla bara att den är tillräckligt djup.

Hälsningar

Robert

AktieTrader
0

Det sägd finnas en tvättkorg på IKEA som passar för stora saker.

Pia
0

Åh så fint Anne!!

gankis
0

Hej, nu när jag läser diskussionen om diffusionsbox vill jag bidra med en länk jag hittade på DeviantArt. Jag skulle själv vilja testa detta nån gång!

http://www.deviantart.com/view/15500215/

Tvättkorgen kommer visst från IKEA…

Pia
0

Oj en sådan tvättkorg hade jag en gång, fast violett. Det var verkligen en handfast illustrationsbild, nu får jag ta långa steget mot IKEA…:)