Webbhotell
Tänkte bara kolla med er som har hemsidor vilken server ni har dem på. Vilka webbhotell ni har och domäner ( .se .com .net .org osv), vad betalarna ni för dem?
Ni som inte vill svara på hur mycket ni betalar behöver självklart inte göra det. Det skulle bara vara intressant att veta det för jag håller på att bygga en hemsida nu, och jag vill ha tag i något bra webbhotell.
//Andreas
Jag ligger på fs-data webbhotell www.fsdata.se som jag även är återförsäljare för.
Jag har legat där sedan 2004 och är kanonnöjd, dom är inte billigast (125/mån) men deras service är kanon.
FS-data har allt man kan behöva när det gäller webbproduktioner. Jag har valt att lägga till 39:-/månad för att kunna samla alla mina domäner under samma tak.
Efter 3 år (tror jag det är) blir man guldkund och får dubbelt av allt utan extra kostnad.
Mina domäner är:
Jag har webhotell på Manufrog.se och .se-domän på Loopia.se. För hotellet betalar jag 100kr/år och för domännamnet går det på 200kr/år.
MVH Anna Attlid
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

www.surftown.se " rel="noopener noreferrer" target="_blank">www.surftown.se

miksor.se/sportoddset ligger på
tror jag betalar nånting på 400 spänn/året för hotell och domännamn

Oderland.se är ett bra webbhotell med bra service. Har man problem är de alltid hjälpsamma och löser det.
Jag använder Loopia, Godaddy.dom, Websiteproviders.com och egen server.
Vänliga hälsningar
Niklas

Jag har också lite små funderingar på att öppna upp en hemida om ett tag. Hur stor sererplats tycker nu är lagom om man vill ha ett litet galleri på sidan?
Jag har också lite små funderingar på att öppna upp en hemida om ett tag. Hur stor sererplats tycker nu är lagom om man vill ha ett litet galleri på sidan?
Ska man bara ha en enkel webbsida för personligt bruk brukar jag rekommendera mina kunder att lägga sig på ett billigt webbhotell tex. www.one.com det duger bra.
Använder man däremot webbsidan som en affärsverksamhet eller har tänkt sig en mer avancerad produktion, rekommenderar jag fs-data eftersom där finns ordentlig support och säkerhet.
Mvh Ingela
Håller på med 3 hemsidor som ligger på webbhotell, och alla ligger på www.cliche.se, tycker att det fungerar bra. Jag tycker det är ganska billigt, och skönt att ha webbhotell och domän hos samma.
Betala för ett .com domän + delta hotell (1000 MB) 550kr för 1 år. Och då med registrering. Domänen är betald i 2 år.
Även jag (klubben) har sitt på cliche.se, en av de billigare som tillåter asp/accessdatabas - eller det var i alla fall det när vi valde webbhotellet.
Vi är nöjda med servicen och har inga planer på att byta.
mvh Martin