Osäker.
Moderator edit: Jag tolkar det som du vill ha kritik på bilden så jag flyttade den till "Kritik - Nybörjare". /MonisN
Ja, pinnspegligen var lite synd, för jag tycker ändå om själva idén och tror att det hade kunnat bli en mycket fin bild :)
Paulina

Jag skulle vilja se lite högre kontrast (mer briljans) i bilden. Visserligen är den tagen i mjukt ljus, och det är en smaksak hur man vill gestalta den, men jag tycker att den ser bättre ut med högre kontrast. Om du har råfilen är det bäst att göra alla justeringar av tonkurvan i råkonverteringen.
Gräset hjälper knappast upp bilden, men kvisten som speglar sig tycker jag att den hör till. En lätt beskärning nertill, men med den speglade kvisten kvar, tror jag kan stärka kompositionen.
Men justering av tonkurvorna är i väldigt hög grad en smaksak. Om man gör som jag har gjort i minskar kontrasten i de allra ljusaste delarna av bilden, kanske mest vattendroppen på kanten av bladet. Det finns knep för att öka lokal kontrast samtidigt utan att sänka den övergripande kontrasten, med hjälp av verktyget "oskarp mask". Man gör det genom att ställa radien till ett väldigt stort värde, så det är en annan operation än att öka skärpan. Man använder verktyget på olika sätt för de olika momenten. Om du har Photoshop CS finns det också HDR-verktyg som kan höja lokal konrast om man vill se teckning och detaljer bättre i vattendroppen.