Öppna Canon RAW i Elements 8
Idag fick jag min nya kamera, Canon 550D, och förstås måste jag ta några testfoton genast. Jag försökte öppna RAW filen i Elements 8, men får felmeddelande att det är fel typ av fil. Det var inga problem att öppna RAW filerna från 350D i elements.
Någon som känner igen problemet och kan ge första hjälpen?
Jag har samma problem men har en 7d. Jag kan öppna med bilder från min 450 men inte 7d.

Nu har jag inte vare sig Canon 450D eller Elements 8, men det brukar bli så att när det kommer nya modeller måste man uppdatera programmet. Kanske det finns en uppdatering till ACR så att man kan öppna råfilerna från den nya kameran?
Man måste uppdatera ACR för att få med de senaste kameraprofilerna, vilket man kan göra på Adobes hemsida. Canon 7D behöver minst vers 5.6. Skulle tro att samma vers gäller för 550D.
Efter en snabb koll verkar 550D behöva vers 5.7
Samma vers går att använda för 7D.
Jag har laddat ned 6.2 nu som var senaste versionen, men jag får det ändå inte att fungera 
Nåja, jag klarar mig iofs ändå för jag kan ju öppna filerna i DPP eller GIMP (UFRaw), men vill ha det att fungera via PSE8 oxå. Tyvärr är jag inte så bra på datorer, så jag har väl missat att göra nåt som måste göras för att det ska fungera… Extraherat filerna har jag, men sen är det stopp.
Måste man ändra nåt i PSE8 också? Var ska Camera RAW filerna placeras?
EDIT: Yesss! Jag lyckades - tack för hjälpen! 
Tack säger jag också
#5 Roligt att du fick det att funka!
Det kan vara lite knepigt att installera uppdateringen i Elements, men på moderskeppet.se finns en instruktionsfilm.