Moget beslut
Som jag skrev förut så ville jag inte göra mig av med min Canon EOS 450D och jag var inte riktigt mogen för det beslutet som kom i all hast men nu har jag haft dessa tankar att mogna i min hjärna och jag har åter lagt ut den på annons. Billigt, billigt.
Mannen har en precis likadan kamera med ett bättre objektiv dessutom och jag kommer att få låna den även på dom veckor han sämre arbetstid (jobbar på båt så han blir borta en vecka i taget).
Jag kommer att köpa mig en Sony DSC-WX5 så fort den får release här i norden. Och jag kommer att välja en färg som jag tror inte kommer att säljas så mycket av, inte här på Åland iaf. Se bild nedan.
Kameran har den nya kärnan EXMOR bakbelyst sensor. Så jag hoppas bilderna blir lika bra som dom marknadsför kameran med. DSLR-bildkvalite i en kompaktkamera.

Bild lånad från Google.

Det verkar vara en rolig kamera med massor av effekter. Såg dock att de flesta reklambilderna är tagna med en 5d Mark II ( de där man ser kameran i fokus och den som håller den , oskarp. Lite klantigt av dem att glömma Exif =)