Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 1028 ggr
Staffan
0

Stockholm

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet att det finns många fördomar om oss Stockholmare. Och ingen rök utan eld. Men samtidigt är jag född här, utan möjlighet att påverka detta faktum. Och jag älskar staden.

Vilka är era bästa Stockholmsbilder…?

Mvh // Staffan

Robert
0

Fina bilder och snyggt kollage. Två utav bilderna skulle ju kunna vara från vilket lanskap som helst, eller symboliserar dom specifikt för Stockholm - jag tänker på om det skulle vara någon speciell landskapsblomma eller ngt sådant?

Här är mitt bidrag till Stockholms-bilder. Nu tror jag att det kan lista ut var bilden är tagen, men om man vidgar sina stockholmstankar något så kan man säkert lista ut det.

Hälsningar

Robert

Icecold Angel
0

Varför måste man begränsa sig till EN stad?

(Jag har vart i stockholm EN gång, då var jag två år och skulle ta båten till ryssland. det är rätt svårt att ta bilder på en stad som man inte ens kommer ihåg Fundersam)

Icecold ^Oskyldig^

Staffan
0

#2 (Icecold angel)

Förstår din synpunkt och vill bara uppmuntra dig till att även starta trådar kring andra städer än Stockholm, varifrån du kanske har fler bilder… :)

// staffan

bjorsa
0

Här en bild från söder mot grönan tagen för något år sedan med olympus c1

mvh/bjorsa

bjorsa
0

En siluettbild oxå från något år tillbaks

mvh/bjorsa

sannah
0

hm, jag har bara tiotalet stockholmbilder, jag glömmer alltid att ta med kameran när jag går ut på stan.

ni känner väl säkert igen var den här är tagen.

bjorsa
0

åsså katarina kyrka,men inga bilder från bredäng där jag växte upp men kanske man en dag har den där scannern och dom där gammla familjebilderna då kanske man kan lägga in lite fin betongbilder:-)

mvh/bjorsa

BMJ
0

Stockholm är en vacker stad, men det räcker att besöka stan någon gång då och då. Jag har några bilder från senaste besöket. Här i östra västraGötaland så har vi inte så många höga hus, så då får man ta en bild på dem med hem.

BMJ
0

Här kommer en från Stockholmsström. Jag gillar kontrasterna mellan de röda bojarna och vattnet. Spåren på isflaket ger lite rörelse i bilden.

Pia
0

bjorsa, vad lustigt, även delar av min barndom tillbringades i bredäng ju!:) fast det var så väldigt idylliskt på den tiden… och så mycket grönområden, badet, skogen, bergen, minigolfbanan, kälkbackarna, lekparkerna, plaskdammen, lekstugorna, konditori lyran…:) nu blir jag riktigt nostalgisk…

bjorsa
0

Pia va kul,jag bodde där från 69-83 å innan dess i rågsved

De var härligt med skogen som fanns runt knuten hade hund då oxå så man var ute mkt i skogen runt sätra ridstall

mvh/bjorsa

Pia
0

javisst var det häftigt att man kunde göra så mkt i skogen och alla gångvägar/cykelvägar som gick genom skogen utefter vattnet nästan bort till hallunda. jag flyttade därifrån, hm, '90 tror jag det var.

bjorsa
0

Jo de var naturnära kan man ju lugnt säga dom sista åren där hade jag segelbåten och hade den först i mälarhöjdens båtklubb sedan skärholmen å till sist fick jag plats i sätra båtklubb men då var de dags att flytta hemifrån stack då med pick å pack i båten till gräsö med min flickvän(numera fru).

mvh/bjorsa

Linda
0

Linda
0

-De var för fina för att döljas ju..- Staffan har du tagit dem själv?

reddie
0

#8 - håller med om att det är ok att besöka Stockholm då och då -men inte mer- och man blir lika förvånad/förfärad varje gång över vilka tok som bor där Flört

Robert
0

sannah #6, strålande bild med linjer som konvergerar, fint fångat. Du har en lite speciell stil med kornigheten i bild, är det något som du lägger till i Photoshop?

#9, strömmen är fin att fotografera, finns mycket intressanta saker att fånga som du har gjort i bild. Jag tror att bilden hade blivit starkare om in speglingen i vattnet fanns där.

Hälsningar

Robert

#1, ingen som kan komma på var bilden är tagen?

Staffan
0

>Linda

Jajamän, det är mina egna bilder. Såklart… :)

>Robert

Jag gillar också fotografiet i kommentar #6.
Den borde för övrigt postas även i "Fotoprojekt - X"

// staffan

Linda
0

#8 Tokar som bor där?Gråter

Tycker att det finns tokar lite var stanns ju..

Pia
0

Inget fantastiskt foto, men ett smultronställe i staden - min kompis Järn-Olle i vintermundering:)

Linda
0

Skönt med mössa..