Doris

Vilken underbar bild, bjorsa!! Och läckert namn:)

Lite närmare här,hon bor valigtvis ute i vårat växthus där hon huserar i dammarna å äter yngel ibland så rymmer hon å är borta nån vecka men så helt plötsligt flyter hon upp som en aligator i nån damm spanandes efter pellets för de e mkt enklare att koipellets än koiyngel.
Men nu under vintern bor hon i en balja eller visa år så dvalar jag henne i en frigolitlåda i garaget men då måste hon vara i gott hull å de var hon inte i år då hon vara spårlöst borta i 1 mån men dök sedan upp hon är en lite filur men inget att leka med då hon bits som värsta gojan
mvh/bjorsa

Jag tyckte bäst om den första bilden, det blev en sådan läcker inramning på den. Hur gammal är Doris?

#1 Tack Pia ,Jo vi tyckte hon passade att heta Doris vi blev med henne då en kompis lämpade av henne nån hade släppte ut henne i en inomhus damm där han jobbade ,å nu jobbar hon åt mig som koiyngelslukerska på sommrarna hon får nämligen alla koiyngel som jag inte vill spara dvs nästan alla
mvh/bjorsa

#3 Pia vi har haft henne ca 10 år så kanske hon är 15 år om de nu är en hona har inte checkat :-)
mvh/bjorsa

Fräck bild av Doris, bra jobbat!
Robert

Tack Robert,
Själva plåtandet av henne var mest chansning då de e för mörkt inne och ännu mörkare i hennes balja så jag tog helt enkelt och fokuserade på min hand på ca 10 cm håll sedan hade jag blixt på oxå sen ner till henne med kameran å då åker hennes huvud in på en gång men hon är nyfiken så efter en liten stund så kommer hucvudet ut å då smile you are on candid camera men många bilder blev ofokuserade får väl plocka upp henne dagtid å se om man inte kan göra lite roliga bilder med henne
mvh/bjorsa
Jag pallar inte se på bilden,de är så äckliga.haha

#8 Menar du att sköldpaddan är äcklig eller att bilderna är äckliga och vad är de som är äckligt?å en till sak vad är de som är kul i de hela jamenar du skriver haha kanske nåt jag missat ?
mvh/bjorsa
Nej, jag menar att sköldpaddor är äckliga. Det är en mkt fin bild dock.

Ok du kanske har nån form av sköldpaddsskräck typ som en del har spindelskräck eller ormskräck eller är de bara att den ser inge vacker ut ?annars är ju just exponering av de man tycker är obehagligt ett sätt att bli av med "skräcken eller äcklandet" fast de här ska man kanske inte ta här på ett foto forum vi får öppna psykolog i fokus
mvh/bjorsa som blir äcklad av tex råttor (brunråttor)
Sköldpaddans näsa på din bild får mig att rysa.

Den delen av sköldpaddan skall man vara försiktig med för den bits ordentligt hårt ungefär som en avbitartång med sin näsa väsar hon låter som en orm när hon blir störd
mvh/bjorsa

Jag tycker Doris är jättecool och söt!! Däremot har jag aningens svårt för fåglars fötter… Det är ganska läbbigt tycker jag:)

Sköldpaddor är så häftiga djur,,skulle gärna ha en… sött namn har hon fått också…