Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 1345 ggr
bjorsa
0

nyfödd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dotterns chinchillor fick en unge i natt men den är inte lätt att fota då den hela tiden rör sig hit å dit å min kamera verkar vilja ha en stund för att fokusera nu när de e dåligt ljus inne trots blixt men den fastnade i alla fall på ja vad de nu fastnar på :-))

Lite info, chinchillor är dräktiga i 110 dagar och deras ungar är helt färdigbildade dom diar i 3 mån så den här lilla krabaten blir kvar i 3 mån innan den säljes för några kronor till en zoo affär å då skall den helst vara en hona annars tycker zoo handlaren att de inte e kul för enligt dom kan inte hanar vara tillsammans men vi har de men dom hanarna vet inte om de vi vet Flört

mvh/bjorsa

bjorsa
0

En till bild fast den är nästan likadan som den första man är ju lite julstressad nu (alltid nåt att skylla på)

mvh/bjorsa

Robert
0

Trevlig bilder, det blir rätt hårt ljus med din blixt. Prova med lite smörpapper över blixten. Jag tror att kameran har svårt att fokusera iom den starka kontrasten mellan ljust och mörkt (bakgrund).

Hälsningar

Robert

bjorsa
0

Tack för tipset skall testa att köra smörpapper ,Får nog skaffa fram ett ljusare tyg att ha som bakgrund kanske man kan få nåt av frugans tyger om man är snäll :-))

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Tog lite till bilder nu med vitaktigt tyg och med smörpapper på blixten dessutom satte jag blixten på auto så ibland brann den av å ibland inte så just nu vet jag inte om dessa bilder är tagna med eller utan .

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Här lite närmare

bjorsa
0

och lite närmre

bjorsa
0

Och lite lite närmre :-)

De e inte så lätt att fota djur för dom är ju inte stilla dom far ju hit å dit så bilderna blir ju lite hoppsan

mvh/bjorsa

Robert
0

Jag upplever som om ljuset blev mjukare, vad tycker du?

Hälsningar

Robert

bjorsa
0

Jo de blev bättre med ljusare bakgrund och den hade lättare att fokusera ,tack för hjälpen

mvh/bjorsa

Älskar_hästar
0

Min faster har en chinchilla :D

bjorsa
0

Tog lite till bilder på ungen

bjorsa
0

och här ett öra

bjorsa
0

En till här ser de ut som den gömmer sig men inte behöver den vara rädd för mig jag är ju så mätt nu Glad

bjorsa
0

Här fick den en liten julkula att leka med :-)

bjorsa
0

åsså sista bilden för idag på den

mvh/bjorsa

Jenka
0

Vilken sötis.. *vill ha*

Pia
0

Ja oh så bedårande:)))

Pernilla
0

Jiiises vilken pälsig charmerande liten…sak…?…

irma
0

så liten och så söt,…