-
Har haft en Nikon D40 i 2,5 år.
Känner nu att jag vill uppgradera mig till något lite mer avancerat och som tar lite mer imponerande bilder.
Priset ska helst inte överstiga 10 000:-, men det beror på!
Någon som har något tips?
För de pengarna får du inte så särskillt mycket bättre kamerahus än det du har, men du kan få ett pangskarpt fast objektiv tex tamron 90mm macro1:1 för Nikon ;)
Vill du uppgradera dig till något som är mer avancerat men inte får kosta därefter får du leta länge!
Vill du ta mer imponerande bilder, satsa på en uppgradering av din egna fotokunskap. Det är den bästa uppgraderingen man kan göra!
#1 #2 Om det krävs mer pengar än jag skrivit, föreslå då gärna kameror som är några lax dyrare.
D3100 kommer snart ut, kanske något att ha i åtanken.
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto
D300 ger dig vädertätning och en robustare konstruktion. Fler snabbknappar för vanliga funktioner så du slipper rota så mycket i menyerna.
Vill du få synbart bättre bildkvallitet får du gå ytterligare ett eller ett par snäpp till fullformat, D700, D3, D3s, D3x
Tack för tipsen!

Om du lär dig fotografera, kanske en systemkamera kan passa, och i så fall är ju Nikon D40 en alldeles utmärkt kamera. Det går att ta "imponerande bilder" med en sån, men det du hittills har visat i bildväg är inte särskilt imponerande, och det är inte kamerans fel.
Köp gärna en mer avancerad eller dyrare kamera, det är dina pengar, och du gör vad du vill, men det är inte kameran som gör att bilderna blir "imponerande", utan det är den som är bakom. Utifrån det du har presenterat av dig själv är det omöjligt att gissa sig till vilken kamera som skulle passa dig, men när jag tittar på dina bilder ser det inte ut som om du har mognat för den du har ännu.
#7 Fast nu förstår jag inte alls vad du baserar dina åsikter på?

Kameran du har är bra, och den är mycket avancerad, mycket mer avancerad än vad du hittills har kunnat tillgodogöra dig. Om du vill ta imponerande bilder behöver du bara lära dig använda din Nikon D40, den räcker hela vägen, och den behöver inte uppgraderas i första taget.
Om du så småningom lär dig, kommer du kanske att ställa mer nyanserade frågor om eventuell uppgradering, men du kommer i så fall också att ha något hum om vad du är ute efter. "Mer avancerad" säger inte särskilt mycket. Det finns mer avancerade, men eftersom du själv inte är särskilt avancerad när det gäller fotografi, så passar en mer avancerad kamera ännu sämre än den avancerade kameran du har.
Och jag har så klart tittat på dina bilder.
Men hallå, mr Inkanyezi, läs vad jag precis skrev till dig.
VAD baserar du dina påpekanden ifrån?
Föreslår att du frågar innan du kommer och påstår något sådant.
OM du syftar på bilderna i min blogg så har jag några meningar att säga dig: Några av bilderna är mobiltagna. Några av dem är tagna av min pojkvän. Så snälla du, fråga! Så slipper det bli missförstånd. Dina inlägg är bra exempel på hur lätt det blir att man missförstår varann och att någon faktiskt blir sårad.
Har totalt tappat lusten om detta nu och vill att tråden låses omedelbart.
Är inte första gången man blir påhoppad på detta forum. Synd att så många som tror sig vara experter ska klanka ner på oss som inte är fullt lika duktiga.
Ber värd/medarbetare att låsa/radera tråden.
**tråden låses på trådskaparens begäran**
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto