Reklam för sin hemsida????
Varför använder vissa forumet till att göra reklam för sin hemsida???
Är inte den här sidan till för att visa upp sina bilder och ev få kritik?
/ Patrik
Att reklamera för sin sida här är väl också ett sätt att visa upp sina bilder? Och man kan ju titta på bilderna via hemsidan och fortfaraned kommentera här. Hemsidorna som man reklamerar för handlar ju om fotografering.
MVH Anna Attlid
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Varför skulle det vara fel att skriva sin egen hemside adress på sin egen sida?, om det är det du menar….jag har ju bilder både där och här ju, dessutom är jag här och dräller varje dag för det, det ena behöver ju inte utesluta det andra liksom….här är man ju liksom mera ute i cybern, en hemsida är ju ens egen lilla vrå där man kan styra ställa och nästan säga vad man vill lite mera, det är kul med en sådan helt enkelt….
#2 Jag tror han menar forumet och inte sin egna sida.
http://www.regret-nothing.com
Jaha då ber jag om ursäkt i så fall ;-).

Jag tycker vi röstar angåande att få till en forumflik som heter i stil med:
Fotografers hemsidor
där vi kan diskutera kring hemsidor och tips..
Anser att 2007 borde iaf dom flesta digitalkamera "fotografer" ha någon slags hemsida, blog eller liknande sida med bilder.
gillas?
jimmy (a) ahfeldt.com
#5 Oj ja, gillas skarpt!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#5 Håller med!
/Photoniq - www.alexandra.foo.se
#1 Nu blir jag lite pekpinnig. När du reklamerar något då klagar du för att det var något fel eller att du inte är belåten med varan. Alltså tvärt om mot vad du troligtvis menar. Marknadsför passar nog bättre i denna situation.

Vad står det i sajtens regler om denna typ av reklam?
En del andra iFokus-sajter tillåter det inte om det erbjuds någon tjänst, då får man bara länka till en specifik produkt som upplysning. Inte en hel sida - då blir det genast kommersiellt.
Jag tycker det funkar bra som det är idag, det är väl några som gör det.
Skulle däremot allt fler göra det skulle jag kunna tänka mig att införa restriktioner (alltså, rösta för - jag kan ju inte införa ngt då jag inte är värd här). Det skulle ju vara jobbigt med 30 fotografer som i vars en tråd gjorde reklam för att de uppdaterat sin hemsida - dvs de trådarna skulle ligga överst nästan hela tiden.
Sen så tycker jag att ett fotoforum, då skall jag kunna se bilderna här, eller via länk härifrån. Jag skall inte behöva gå till n annan sida, och sedan in i ett par underkategorier och kanske ett par sidor fram för att hitta en bild att kommentara. Därav så kommenterar jag inte heller uppdateringarna så ofta, även om jag ofta tittar på dem.
mvh Martin

Jag har inget emot andras hemsidor men när man lägger ett inlägg med att "nu är min hemsida uppdaterad" så handlar det ju inte om foto.
Lägg gärna upp foton från hemsidan så man slipper gå in där för att se bilden. Det är lättare för alla om man kan se bilden här i forumet.
Finns det ingen egen sajt för hemsidor eller liknande om man vill ha kritik för hemsidans utseende?
/ Patrik
Jag har inget emot att man tipsar om sin hemsida, men däremot tycker jag att inlägg typ "nu har jag uppdaterat min hemsida" är rätt ointressanta. Jag ser gärna a) en kategori på länksidan med "medlemmarnas privata sidor" och b) en forumkategori precis som ahfeldt föreslår. Vill man visa bilder tycker jag precis som några av er här ovan att man gör det här i forumet, eller möjligen med direktlänkar.
Jag brukar lägga till en diskret länk vid varje inlägg jag gör när jag giter.
En bild säger mer än tusen ord - Stilbild.nu
Håller med Patrik. Det har blivit lite för mycket hemside reklam sista tiden.
Jag tycker det är bättre att ha sin hemside adress i signaturen istället för "min hemsida är uppdaterad". Jag tyckert det hör hemma på dator forumet. Låt oss istället syssla med fotografi som fotoifokus handlar om, inte web teknik.
Eddie
#13 Jag ska nog börja göra bara så ^^ Har tidigare skrivit mina uppdateringar, men det är nog bättre med adressen i signaturen :)