Foto iFokus

Foto

Etikettadobe-photoshop-lightroom-elements
Läst 2040 ggr
uffelarsen
0

psd/jpg

Hej!

Vet inte vad som är fel  när jag gör om bilden från psd till jpg så blir bilden mycket sämre, vilket är som det skall vara,jag brukar då efterskärpa och öka upp kontrasten lite i jpg filen men nu får jag inte alls till det? någon som vill ta en titt på 4 bilder 2i psd och 2 i jpgformat filen blir stor (68mb) så jag skickar det i såfall via SPREND. Jag börjar bli lite till ålders så jag får väl skylla på något ålderbetonat syndrom ;-) , Skulle uppskatta om någon kan få mig på rätt stig igen. Kan väl i såfall skicka mig en mail adress via "meddelanden"om någon känner sig hågad.

Mvh

Uffe

MartinO
0

Nu jobbar jag som bekant inte alls i PS, men i mina öron låter det som du kommit åt någon inställning för jpg-filens kvalité när du sparar.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

Inkanyezi
0

Det kan också vara att bilden har färgrymd för tryck, aRGB, vilket kan ge lite mattare resultat, men det borde å andra sidan synas också när man öppnar Photoshop-filen.

uffelarsen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för tipsen, jag har hållt på hela dagen för att få det till att likna något , med många koppar kaffeSkrattande som hjälp. Jag vet fortfarande inte vad som var fel, men nu börjar det likna något igen, jag kollade färgrymden och inställningarna som jag använder mig utav när jag ändrar till jpg men där var det inget konstigt, något måste har blivit fel i konverteringen någonstans, men det var alla bilderna som såg taskiga ut så det är också lite långsökt. Jag bifogar en bild , jag vet att det inte är en kritk grupp men säg gärna vad ni tycker ang  skärpan i jpgfilen,

Mvh

Uffe

pellepiano
0

Ser fantastisk ut, bilden. Och skarp.

uffelarsen
0

Tack! då kör jag vidare på detta, när jag drar ner en bild till webben gör jag nästintill alltid samma inställningar, det brukar stämma ganska bra, och nu när skulle jag lägga ut ett antal bilder  så liknade dom f..n , inga färger,oskarpa och väldigt "platta" jag förstår fortfarande inte vad som hände . 

Mvh

Uffe