Tänker du köpa ny kamera/optik under 2008?
Har du planer på att köpa ny kamera eller kanske ett nytt objektiv under året som kommer ?
Annars kanske det är något annat kamerarelaterat du planerar att införskaffa ?
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

Jag kommer skaffa mig 3 nya objektiv pluss en blixt.
Mitt första objektiv kommer bli ett ljusstarkt telezoom sedan blir det nog en macro och sist en ljusstark normalzoom att ha i ställe för kittobjektivet.
Ja, jag har bestämt mig för en Nikon D300 i sommar.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Jag har nyligen köpt ny kamera och ett par objektiv så det är lite tunnt i kassan. Men jag kör ett par lottorader i veckan och hoppas fru Fortuna är med mig nån gång. I sådant fall vet jag exakt vad som kommer att inhandlas, det är bara ett kraftigt teleobjektiv som saknas. Då kommer det att bli en Tamron SP 200-500/5-6,3 Di LD IF till Nikon AF. Det är relativt billigt, kostar under 9000 kr och har fått mycket bra recenssioner av dem som har det. Så nu är det bara att hålla tummarna 

Ha-begäret efter Nikon D3 är stort. Blir nog en sådan lite längre fram. Funderar på att köpa den från USA. Vad jag har sett blir det ca 8000:- billigare. Är det någon som har erfarenhet av kameraimport från USA (eller något annt land)?
För egen del kommer det att bli ny kamera och några objektiv till den nästa år. Tanken var att köpa det i år, men annat kom i vägen.
Lutar åt Canon Eos400D, även om jag mer och mer sneglar åt 40D…
mvh Martin
#4 även med skatt och tull inräknat? Dvs så mycket billigare?
Har köpt kamera från Tyskland, gick snabbt och smidigt och helt utan problem.
Hur köper man egentligen från USA eller Tyskland?

#6 Ska kolla lite nogrannare ang tull o moms. Dollarläget är ju rätt gynnsamt nu. 8000:- låter mycket men kameran kostar dock 47000 här hemma.
Ja, inom dom närmaste veckorna ska jag köpa min Nikon D40 :)
Japp, det lär bli ett macroobjektiv :). Hoppas bara jag lyckas spara.
Får se vad pengarna räcker till. Men jag är mycket sugen på antingen ett ljusstarkt tele eller ett vidvinkel. Men antagligen lär det dröja..
#7 jag fick tips om en internetaffär i Tyskland och köpte via deras hemsida precis som om jag handlat på svensk internetsida. Betalade med visakort men tydligen kunde man betala vid leverans också. De hade som tur är en engelsk version av sin sida för jag kan inte tyska. Kikade runt på internet och hittade någon sida där folk gav betyg till internetköpsidor och den jag handlade av fick bra kritik. Tror jag beställde en torsdag eller fredag och hade kameran måndag eller tisdag levererad till dörren.
Här är adressen: http://www.pixxass.de/
#12 Tack!

får snart hem mitt nya 55-250mm IS canon så man får se om det blir något nästa år. Men jag är sugen på 135-400mm man får se hur ekonomin ser ut för nästa år =)

jag ska köpa en Canon Eos 400D
Har bestämt mig för en D80 som jag köper när jag har råd ;) Antingen i sommar eller nästa jul.
Jag ska köpa ett objektiv och sen vill jag ha studioblixtar, så vi får se vad det blir..
Om allt går som det går blir det en 1D Mark III eller 1Ds Mark II + 1D Mark II. Kostar ungefär lika, lite dyrare med två hus men rätt obetydligt.

Jag är lite sugen på ett Nikon 180/2,8D Till sommarn. Får se vad pengarna räcker till! Alltid roligt med nya objektiv.
Köper en liten Mamiya med digitalbakstycke i morgon, det blir en liten present till oss båda här hemma.
#21: Häftigt. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas
Lite nya roliga objektiv blir det väl, håller alltid ögonen öppna 
Skaffade min D50 i augusti och har redan hunnit skaffa två extra objektiv så ett nytt stativ sår ganska högt upp på önskelistan också…
D50 blir nu i veckan eller nästa vecka, sen ska jag köpa lite objektiv :) Först och främst ett Nikon AF 50/1,8D.
Jag som glad amatör vad gäller digitalkamera,har nyligen köpt en SONY DSC-H7.Jag är hittills jättenöjd med den,den fungerar bra i inomhus där jag ofta fotar mina djur.
Mitt krav på kamera är just ,bra balans,ej tillkrånglad,man ska kunna ta kameran och snabbt kunna fota när ögonblicket är inne,funka bra med blixt inomhus,och att man gärna kan ta riktigt nära foton.SONY´n har inte gjort mej missnöjd ännu:)
Den finns som modell H-9 också,på den modellen har de bättrat skärpan i displayen,men jag tycker att H-7 duger bra.
Håller fortfarande på att bekanta mej med den.

Fikk stativ i julepresang, Vanguard MG-8 :)
Har ikke helt sikre planer for 2008, men like etter jul skal jeg bestille et telezoomobjektiv, er ganske sikker på at det blir et Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM.
Så blir det kanskje et objektiv til, eller en blitz:)

För min del blir det nog ett Canon 50/1,8 som inhandlas.

Har nyligen köpt en Nikon D40, så något/några objektiv kommer under 2008, om jag lyckad spara ihop pengarna. :)

Fick för några dagar sedan en kamera, Nikon D80, så ingen ny kamera blir det nog inte. Men objektiv helt klart, sparar till att köpa ett begagnat ljustarkt telezoom objektiv: 80-200mm från Nikon…
Har nästan bestämt mig för ett Sigma 10-20/4-5,6 om jag ska köpa något nytt objektiv. Annars finns massa småsaker som lockar, minneskort, extrabatteri, extern blixt osv.
Jag har beställt Sigma 50-150mm 2.8 från Scandinavianphoto, beställningen gjordes 31 december 2007 men eftersom jag inte har fått gluggen än och det är 2008 så ska jag köpa den då =D

Det blir ett 70-200/2.8L USM i slutet av april för mig. Sen får vi se om det blir någon lensbaby under Elmiamässan.
Sen blir det väl kanske nytt hus i slutet av året eller ett 24-70/2.8L USM och kanske studioblixtar under året.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

Blir nog en blixt till sommaren, nikon sb-800.
#4 - Det kostar inte så mkt att resa till Usa, drykt 5000 fram o tillbax. Vad jag vetkan du köpa en kamera där utan problem och ta hem det utan tull mm. De skulle nu till sommaren vad jag vet ta bort tullen.
Tym
Jag har tänkt om lite, och planerar nu att köpa in en Lensbaby 2.0 så snart jag kan, om några månader kanske.
Ja, ett 70-200 objektiv iaf, sen vet jag inte riktigt :).

sparar till ett Nikkor 55-200 mm.
Till nästa månad har jag råd med ett nytt objektiv till min Nikon D40. Det blir Nikon AF-S DX 55-200/4-5,6G ED :)
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Jag har precis köpt ett Sigma 70-200/2.8 som jag skall testa på hästhoppningar i ridhus till helgen :) Sedan MÅSTE jag ha en kameraväska. Får nog be om hjälp här när det är dax.

Jag vill ha ett Nikon 80-200/2.8 iaf.
Jag vill ha ett ZD ED 50-200mm f2.8-3.5 till min e510 !
sen skulle jag vilja ha ett IR-filter också
Sparar pengar så möjligheten att få leka ute i vår med nytt objektiv kanske inte är så långt borta ;-)

Jag ska köpa en Canon EOS 400D tillsammans med min bror, i mars har vi sparat klart :-)
Kommer antagligen att ganska snart köpa en långzoomare men har ännu inte bestämt mig för vilken.
Är de billigast att köpa objektiv från USA eller Tysklan? USA eller? Beror lite på vilket objektiv kanske? :)
Inget bestämt, men jag har funderat på en systemkamera.
Haha, lite uppdatering! Min D80 kommer jag troligtvis ha inom några veckor :D Jag som skrivit sommar/nästa jul, hehe.
Jag kommer att skaffa mig en Canon EOS 400D (:
Hälsningar Vemsan

Jag åker och hämtar mitt 70-200/2.8L USM under nästa vecka förhoppningsvis. Sen blir det ett 24-70/2.8L USM och ett nytt hus under året.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

Kommer köpa en efterlängtad Nikon D40 om ett par veckor :) Lngtar verkligen :)
Har nyligen köpt en Pentax K200D med 18-55 kitobjektivet. Det nya 55-300-objektivet ska köpas så fort det finns att få tag på.

Jag vill ha ett Nikon 80-200/2.8 skjutzoom om jag har råd i år..
Semikompakten/långzoomaren Olympus SP - 510 är beställd och kommer antagligen ännu denhär veckan! :D

hade tänkt mig en ljusstark normalzoom, så väljer mellan
Tamron SP AF 17-50/2,8 XR Di-II LD Aspherical (IF) &
**Tamron SP AF 28-75/2,8 XR Di
**men lär inte ha fått ihop dom pengarna förrens eftersommaren ;)
i mellanåt, blir det säkert lite filter, och minneskort, ny väska kanske, få se vad som behövs! :)
Canon EOS 1Ds Mark III hägrar för mig snart :)
Och då säljer jag mitt EOS 400D och EOS 350D hus….obs endast kamerahusen med batterigrepp…inga objektiv.
350:n har jag knappt tagit 50 bilder då den blev utbytt till en helt ny från Canon vid en justering…så den är näst intill oanvänd och i nyskick om någon är intresserad.

#55 säljer du batterigreppet till 350D ?
Funderar faktiskt på att köpa ett objektiv till min kamera (macro eller tele, eller kanske båda). Får se hur min ekonomi ser ut i höst.
Men en ny och större kameraväska står högre på prioriteringslistan just nu, för min har blivit för liten.
funderar på att köpa en nikon D40X snart

har inhandlat 2 st optik och skickat efter lite ringar och filter
Jag har köpt en Nikon D300!

Jag ska snart köpa en Nikon D80 :D
Ny kamera njee, fick just en Nikon D60 så ;) Men nya objektiv skulle inte vara fel, sparar till ett 55-200 mm

Nu när jag får lön på fredag ska jag köpa ett objektiv till min canon :) Det är ett Sigma 55-200/4-5,6 DC och jag hittade det på elgiganten :)

Jag ska köpa en Canon EOS 400D om ett par månader. :)
Kommer även köpa mig ett par objektiv bl.a. en långzoomare och en bra macro. :)

Jag har just bytt ut min Canon utrustning mot en Nikon D300 med några objektiv.
Jag hade tänkt mej att köpa en ny kamera, men jag kan bsolut INGENTING!! Jag vet att det finns en kamera som heter systamkamera och att den är bättre än andra, varför vet jag inte. Jag tycker bara att den verkar komplicerad xD

Funderar på att uppgradera till en Alfa 700 och ett extremare vidvinkel. Har upptäckt på sistone att jag inte använder tele speciellt mycket.
Har redan köpte en system och ett objektiv i år, funderar kanske på att köpa ett macro objektiv,

Jepps, det blir en Canon Eos 1000D när den har kommit ut :)
Nytt kamerahus + batterigrepp

Yes det blir en NikonD40 i Augusti :) rett nice ;)
De blir nog en Sony a200 denna veckan
Min första systemkamera blir de då 

Min första system med :D
Jag köpte ett Tamron AF SP 90/2,8 Di Macro 1:1 i början av juni… Hann inte använda det många gånger innan min kamera (en canon eos 350d) gick sönder…
Så förhoppningsvis kommer jag köpa en Canon Eos 450d nu i slutet på augusti. Tycker den verkar grym! Och dessutom passar ju mina objektiv till den också, vilket ju är ett plus :)
Möjligtvis ett macroobjektiv. Men ett extra minneskort och extra "akku" (wtf det nu är på svenska) till vardera kameran ska iaf skaffas..
#5 om du köper en 400D kan du nästan lika bra köpa en 450D?!
Det är något jag stör mig lite på med min 400D att man inte kan se på skärmen det man ska fota..
40D ingen tvekan!
40D ingen tvekan!

Jag ska nog önska mig ett teleobjektiv eller macroobjektiv till julklapp/födelsedag. ;)

Den där sonyn du har …
Är den bra?
Jag funderar på att köpa en :D
Men fungerar det att fotografera hästar i ridhus? (om du harprovat alltså ^^)
#83 Observera att inlägget du frågar på är snart 3 år gammalt!
Jag tror inte någon kamera har någon spärr för hästar
Har planerat att ganska snart göra en liten uppgradering från D50 till D90. Hade egentligen velat köpa en D300s, men ekonomin räckte inte riktigt. Lär köpa något vidvinkelobjektiv till också.
#83. Sony är en riktigt bra kamera, ja!
Nej den funkar inte till hästar i ridhus. Du kan bara fota kol i kolkällare med den annars går den sönder.