OT: Er skrivbordsbakrund
Hur ser ditt skrivbord på din data ut?

Såhär ser mitt ut. Vår katt som har blivit överkörd ifjol. Eget foto såklart.
Vänliga hälsningar Stephan

#9 Pluggar du Geografi eller? ;)
#8 Visst är det :)
#10 Nä men mina kära döttrar skulle behöva göra det
Å globen följer dagsljuset, så när det är dag här så är Sverige ljust 
/Désirée
#13 Vem som helst kan skaffa denna typ av bakgrund, den är helt gratis. Tar högst någon minut att fixa. Enda förutsättningen är att man har någon linuxdistribution 
/Désirée

#17 Hur får man menyn där uppe? För du har väl Windows 7?
#18 Missel jag tycker att Jannes skrivbord ser mer ut som ett av många linuxskrivbord. I till exempel suselinux går man bara in under panelsettings och placerar panelen där man vill ha den. 
/Désirée
#17 och 18
Så är det.
Här är min.
Janne jag tror du menar #18 och #19 i #21?
Jag glömde skriva en viktig sak. Det ska stå suselinux med KDE desktop i #19.
/Désirée

Vad folk har städade skrivbord.
Skäms nästan att visa upp mitt skrivbord med alla dessa ikoner.
Bilden är tagen av mig under januari vid korsningen Hamngatan-Kungsägsgata i Västerås. Där står denna gamla kanon samt en till.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

# 32 den gillar jag

Hmm gjorde ett album med bakgrunder
Hur tar man skärmdump. Min karl försöker göra det krånglingt med något ritprogram.

#38 Tangenten PrtSc kopierar skärmen till klippbufferten i många operativsystem, och sedan kan man klistra in det i ett program för grafik, som Paint, Gimp eller Photoshop, om inte systemet direkt erbjuder att spara klippet till en fil. Så det är inte så tokigt att använda ett ritprogram. Själva kopieringen av skärmen är ju enkel, men sedan gäller det att spara klippet till en fil. I Gnome kan man spara skärmklippet direkt som en .png
Enklare kan så klart vara att ta filen som man använder till skrivbordsbakgrund om man vill visa vad man har för bakgrund på sin skärm.
Så här ser mitt ut just nu
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Jag har ett bildspel som ändrar bild en gång i timmen, med egenfotade bilder givetvis 
Men just nu har jag hjärnsläpp och kommer inte ihåg hur jag ska "kopiera" skrivbordet så jag får det som bild….
#52 - tryck på PrtScn-tangenten för att ta en skärmbild.
Öppna Paint/annat bildredigeringsprogram & välj "Klistra in"
Spara bilden i ngn valfri mapp - där du kan hämta den sedan.
/L
#53 Åh, det går inte. Inget händer när jag trycker på Prt Sc tangenten…..