Objektiv.
Är det någon som har erfarenhet av Tamron objektiv?
Är det något att ha för en hobbyfotograf som fotar på travtävlingar / hopptävlingar och djur i rörelse ?
~ varje träning tar dig närmare dina mål ~
Tamron tillverkar en hel del olika objektiv. En del lämpar sig givetvis bättre till ditt ändamål än andra men generellt är det inte ett dåligt märke. Det kanske kan vara enklare att säga något om du kan specificera vilket/vilka du funderar på eller vad du har för budget och andra önskemål.
Paulina
Tamron 70-300/4-5,6DI heter objektivet som jag funderar på.
Mitt önskemål på objektivet är att det ska ta klara och skapa bilder, trots att motivet rör sig.
Hade inte tänkt betala mer än 2500:-, då jag som sagt ändå bara är hobbyfotograf. Du har inget annat tips på liknande objektiv passande Sony a200.
~ varje träning tar dig närmare dina mål ~
Är du villig att köpa begagnat så finns Minolta 70-210 f4, det är riktigt skarpt men AF har ganska långt mellan ändlägena så tappar du fokus tar det en stund så att fokusera tillbaka på det du fotar. Dock har jag ingen erfarenhet av de nya 70-300 objektiven men jag tror inte de är så mycket snabbare.
De brukar ligga på 1500-2000kr, och har intern zoom så objektivet är hela tiden lika långt vilket kan vara en fördel. dessutom är det lite ljusstarkare med f4 genom hela zoom området. Du får inte heller lika mycket zoom men det är en annan avvägning.
Kolla förresten på denna sidan de har recensioner på nästan alla objektiv till Sony:
/Mattias