Huvudporträtt (häst)
Vad tycker ni om den här bilden? Bakgrunden, gör den så att det känns trångt eller omfamnar den hennes huvud vackert? Är ljuset okej?
Släppte henne i paddocken och lekte lite med skuggor/ljus för att experimetera lite. Detta är alltså ett av resultaten.
Vill ha konstruktiv kritik så att jag kan växa med min kamera! :)
Nikon D50, Tamron 70-300/4-5,6
MVH Anna Attlid
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jag tycker att du fotat bilden väldigt bra! :)
Det var lite synd att trädet kom med, om inte trädet hade vart med hade nog bilden tilltalat mig mer! :)
Men jag gillade verkligen bilden!
/ Sara
/ Sara & Casper
Det var en fin bild, men som Cevir säger så förstör trädet bilden lite. Det gör att mulen försvinner lite grann.
http://www.regret-nothing.com
#1, #2: Tack så mycket. Jag kom att tänka på det med mulen och träden efter att jag lagt in bilderna på datorn och lyckades inte direkt göra något snyggt för att rätta till det tyvärr. Får tänka på det till nästa gång. :)
Jag tycker att det är en jättevacker bild. Ljuset i pannan gör att blicken dras dit och till ögonen som är väldigt uttrycksfulla och fina. Väldigt vacker häst (Windy?), är det arab eller welsh i henne? :)
Hälsningar Emelie
Fin tanke med bilden, och hästen bra fångad. Tyvärr drar trädstammen till sig fokus och förstör bilden i mitt tycke. Du kan bättre, tycker din komposition brukar vara mer genomtänkt än så här. Fast ibland glömmer man bort sig, jag har samma problem :o)
mvh Martin
#4 Tack så mycket. :) Ja det är Windy, och hon är korsning mellan arabiskt fullblod och pinto.
#5 Tack för din kritik, jag håller med angående trädet. Jag försökte hitta en snyggare bakgrund men på den fläcken där det inte var några träd var det inte heller något snyggt ljus utan bara mörkt och trist så detta var det bästa jag kunde åstadkomma just för idag. :)