Fota lastbilar i ösregn.
Jag ska på Lastbilsmässan i dag och fota lastbilar. Men här öser det ner så vad ska jag tänka på? Jag tänkte ta med mig mitt macro objektiv också så lite tips och ideer på hur jag kan använda det tas tacksamt emot :-)
En bra grej att tänka på är någon form av regnskydd till din kamera/ojektiv. Plastpåse med hål för objektivet och sedan gummiband eller liknande för att fästa det och kanske göra en snygg "öppning" för baksidan så att du lätt kommer åt reglage och sökare osv.
Annars har jag tyvärr inga direkt bra tips.
mvh Martin
Tack! Så långt har jag inte alls tänkt :-) Men när jag var där regnade det inte som tur var! Men det är ju jätte bra att tänka på nästa gång jag ska ut i regnet och fota!

Om det inte är ett typ monsunregn är det oftast ingen fara även om kameran inte är vädertätad. Kameror och gluggar tål mer än man tror. Bara man inte ger sig på att byta optik eller plocka ut minneskortet utan att först torka av kameran och gluggen.
Jag lämnade mina objektiv i bilen och tog bara det som satt på. Jag hade nog inte vågat byta när det är lite trångt och en massa folk osv.
Blev inte mycket fotande tyvärr. Mycket tråkiga "vanliga" lastbilar. Men den här är ju lite udda 
Dessutom är jag SÅ glad för jag fick provköra en ny brandbil ute i trafik! Jag som inte kört lastbil sen december -07!