Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 426 ggr
Cydonia
0

Fyrisån

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle gärna vilja ha litet konstruktiv kritik på denna bild. Hur den ska beskäras främst. Motivet är Fyrisån i Uppsala, tagen vid niotiden på kvällen. Bilden är helt oredigerad.

Bländare: F/4,5
Slutartid: 1/10 sekund
ISO: 1600

Anna
0

En bild man stannar upp vid och tittar på ett bra tag. Jag gillade rörelseoskärpan till vänster i bild där bilen kör förbi. Det finns mycket att titta på! Kanske saknas något som leder betraktaren in i bilden? Men jag gillar den.

MVH Anna Attlid

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Martin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker att det är ett fint motiv. Det är lite rörigt med mycket information i bilden, det blir svårt att få blicken att fästa sig vid något. Frågan är också lite vad du vill ha ut - visa - av bilden. Jag har utgått från att ån är ganska central i bilden med tanke på filnamnet. Jag tycker att du har ett fint djup i bilden och jag tycker att man skall ta vara på det - det försvinner lite när man har ett så brett spektra med lite träd i vägen till vänster osv.

Jag valde att smalna av bilden rejält till vänster, så att träd och bild försvann. Till höger smalnade jag också av, men inte lika mycket (strax förbi första stolpen. Föröskte hitta var informationen fanns i bilden, och med den beskärning jag gjorde så tycker jag att man framhäver det fina djup du fått i bilden, och det blir också mer fokuserat på gångbanan/ån.
Möjligen skulle man till och med beskurit den ännu tightare till vänster, jag testade ett par olika varianter men hittade inte riktigt någon jag blev nöjd med, så jag valde denna till slut.

Jag har ändrat levels maginellt också.

mvh Martin

Cydonia
0

Tack så mycket för tipsen! Ska försöka påta lite på den själv när jag har mer tid, så får vi se vart det leder. =)

neonrosa
0

Jag gillar bilden. Det ser mysigt ut :)

Monday
0

Jag gillade när trädet var med på bild, det kändes som om man stod och gömde sig bakom det :)

http://www.regret-nothing.com