Foto iFokus

Foto

Etikettutanför-ämnet
Läst 1919 ggr
[YlvaP]
0

Hur hantera en förlust?

Jag måste sälja min Canon som jag älskar för att få in pengar till familjen då FPA inte godkänt senaste sjukskrivningspapprerna (fel papper alltså). Har inte haft någon inkomst på två månader.

Det jag har i värde (förutom bilen) är min älskade Canon som jag nu då måste sälja. Vill inte det men jag kanske inte har något val.

Hur hantera denna förlust? Har just nu en vanlig kompaktkamera som jag fotar med men det känns så meningslöst.

Ellenfyrkant
0

Finns väl kanske inte så mycket att göra, man måste ju ha mat på bordet. Vänta på bättre tider. Flört

Mvh Ellenfyrkant

Deklol
0

ta det som en pungspark och börja spara igen, ev. köp något bättre när du har råd ;) tänk positivt!

[hilevij]
0

Ta tillfället i akt och låt dig bli mästerfotografen som mot alla förväntningar bara fotar med kompakt kamera! Det kanske krävs lite mer uttav dig, och det kommer nog vara väldigt frustrerande i början, men även med en kompakt kamera kan man komma långt! Funderar själv på att ta någon månad efter jul och bara använda den kompakta ^.^

[YlvaP]
0

Tack alla för era kommentarer. Det är sjukt jobbigt att behöva sälja sin kamera nu när jag äntligen fått en systemkamera.

MartinO
0

Förlust av en Canon kan man väl överleva. Flört

Det är alltid tråkigt att behöva sälja sina ägodelar för att överleva. Tag tillfället i akt att jobba stenhårt med kompaktkameran och lära dig att bemästra kompaktens brister, både bakom kameran och i bildbehandlingsprogram.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

[YlvaP]
0

Ja det är verkligen svårt att lära sig. Det där med zoom och macro (samtidigt) går inte ihop. Lär mig aldrig. Obestämd

MonisN
0

#5 HurpfffSkrikandes

Jag förstår hur det känns och beklagar verkligen att du måste göra dig av med en så kär ägodel. Vad är det för kompakt du har?

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Martin
0

Jag har ännu inte skaffat mig systemkamera (kom ett lägenhetsköp och lite semestrar i vägen, samt en kryssning i höst, men kameran kommer… och då hinner kanske Canon rent av lansera en ny kamera också) Skrattande

Alltså kör jag på med en kompakt, och det behöver inte nödvändigtvis vara sämre. Eller i alla fall, så kan man dra mycket lärdomar av den som man har igen när du sedan kan skaffa en ny systemkamera.

Kör hårt och var rädda om er.

mvh Martin

[YlvaP]
0

#7 Jag har en Sony DSC-W350 (rosa hihi).

#8 När man fotat med en system vill man inte gå tillbaka till en kompakt. Inte jag iaf och kompakt är säkert bra den med.

Jag tog bort annonsen men det han och ringa en person och han skulle återkomma till helgen sa han. Hoppas han inte får tag på en bil så att han inte kan komma.

beem
0

Om det var fel papper så kommer det alltså att rättas till som jag förstår och då får du dina pengar.

Kan du inte få pengar hos socialtjänsten om det nu hänger på bara några månader.

Jag förstår din panik att tvingas sälja kameran. Jag hoppas det löser sig till det bästa.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

[YlvaP]
0

Jo papprerna kommer att rättas till men ett beslut tar ju ändå 4-6 veckor så det blir ytterligare en månad utan pengar. Rynkar på näsan

Jag vågar inte ringa till socialtjänsten. Till och med min psykiatriker sa att jag borde ringa dit för att få hjälp med mina mediciner som jag inte haft råd att hämta ut.

MonisN
0

Visst kan du ringa till soc. Du är i en nödsituation och soc finns till för dom som hamnar i nöd. Jag kan förstå om det känns tungt och förnedrande att be om hjälp, men det är en tillfällig lösning. Du har barn att ta hand om, och detta måste dom ta hänsyn till.

Jag håller tummarna för dig att det ska lösa sig och att du slipper sälja kameran som ger dig så mycket livskvalitét.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

[YlvaP]
0

Tack Mona det var snällt skrivet. Skrattande

DesK
0

YlvaP jag instämmer helt med Mona och hoppas att du får den hjälp som du är berättigad till. Kanske slipper du då sälja din kamera.

#5 Grrr Skrikandes

/Désirée

beem
0

Åh Ylva som jobbigt för dig.

Om du inte vill ringa själv kan inte du förklara för din psykiatriker hur du känner det så kanske h*n jag ge tips om någon som kan ringa åt dig. Du är inte ensam som inte vågar ringa. Jag vet flera som säger samma sak.

Stå på dig - du har rätt att få hjälp till dig och barn.

Jag håller tummarna så hårt jag kan att det ska lösa sig för dig.

[YlvaP]
0

Jag behövde inte sälja kamera för mannen utan vi skulle försöka att klara oss ändå. SÅ jag messade med mannen som skulle köpa kameran och berättade att jag ångrade mig och det gick bra så nu behöver jag inte sälja den. Skrattande

Men det blir att ringa till soc ändå på måndag.

beem
0

Såskönt att du kan behålla kameran. Du har ju så stor glädje av den.

Lycka till på måndag. Försök tänka att du är inte ensam som ringer - de har jättemånga i samma situation som du är nu så de är vana med dessa samtal.

[YlvaP]
0

Tack beem. Ja jag får tänka så och det är verkligen skönt att få behålla min äslkade kamera. :D

Jojaton
0

Vad skönt att det löste sig med kameran, hoppas allt löser sig smidigt med det andra också :)

Johanna - Instagram

[YlvaP]
0

Tack. :D

HellviHumle
0

#18 Det gläder mig att du kan behålla kameran. Jag vet hur mycket den betyder för dig.

HH

[YlvaP]
0

Tack!