Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 867 ggr
bosse
0

Upprört hav.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som jag skrev i ett annat passus, så åkte jag ner till den 7.000 åriga norra hamnen för att fota vattenstänk.

bosse
0

Här är havet på väg ut!?

bosse
0

Jag åkte vidare mot Amchit och jag såg denna ensamma klippa stå emot det upprörda havet.

bosse
0

Regnet stod som spön i backen och bilen rörde sej med vinden. Jag tog många foton, men få blev bra pga vädrets makter. Detta är väl OK.

bosse
0

Här en våg i närbild, som ser ut som om fokuseringen har hamnat fel, men detta är fel tolkning för fokuseringen var låst. Det är regnet, som förstör skärpan. Det regnar fortfarande, trots att dom lovat sol i morron. Undrar hur det blir med vår skidåkning?

bosse

Susanne
0

#4 Mycket vacker bild. Den ser ut att vara målad i olja.

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

bjorsa
0

Kraftfulla bilder Bosse ,de e härligt med piskande hav om man nu inte sitter i liten jolle därute:-)

mvh/bjorsa

Norrskenet
0

Härliga bilder. Det är kraftfullt när naturen visar sig på sin pampiga sida. Man känner sig bra liten då

tillalex
0

#4 Tycker inte att oskärpan gör så mycket. Det blev bra ändå. Man får verkligen intrycket av ett ordenligt blåsväder.

bosse
0

Tackar för uppskattningen!!!!!!!! Nu är det strålande sol och vi ska åka upp till Laqlouk och åka skidor! Endast något enstaka moln seglar över havet - från söder mot norr. Vi får se upp så inte solen bränner oss.

bosse

Robert
0

Strålande Bosse, ser i #2 att du har börjat tänka mer på kompositionen. Vid nästa utflykt så kan du börja exprimentera med långa slutartider för att få en vattenslöja, använd stativ.

Hälsningar

Robert

bosse
0

Robban, beskyll inte en Oskyldig oskyldig för att tänka!

antibody
0

Fina bilder av elementens raseri Bosse. Är hamnen verkligen 7000 år?

bosse
0

antibody, om du söker på Byblos, Libanon, så tror jag att det står att den är lika gammal som dom äldsta utgrävningrna, som är 7.000 år. Naturligtvis är inte den nuvarande hamnen så gammal, utan det kanske är riktigare att säga att den använts i 7.000 år, Det fanns även en sydlig hamn, men den finns inte kvar. /bosse

antibody
0

Sökte lite på nätet. Fantastiskt med så platser som varit bebodda så många år.

bosse
0

Jag hittade detta foto av den gamla hamnen och det naturliga inloppet. Jag har alltid trott att "tornet" t.h. var en romersk konstruktion, men av en händelse såg jag en gammal odaterad målning och under stenarna så finns en hög klippa. Själva hamnen var en väl skyddad vik. Under vinterstormarna så trycks havet upp minst ett par meter, när vågorna kommer in, så det gäller att båtarna dras upp högt på stranden.