Hemsidan UPPDATERAD!
Nu är www.hkfoto.webb.se uppdaterad!
Jag har gjort en ny layout och fixat lite. Vill gärna höra vad ni tycker, så gå in på hkfoto.webb.se och ta er en titt! :)
MVH Hannah
hej, du hade jättefina bilder=) sidan var stilren o fin, dock tyckte jag att det var lite svårt att läsa texten för den var så grå och tonad.
Ser jättebra ut ^^ Gillar det ljusa, får en att koncentrera sig mer på fotografierna ;)
/Photoniq - www.alexandra.foo.se
1# Tack :) Hm, okej.. Är den för ljus? Det är ju olika beroende på vad man har för skärm till sin dator, men men..
2# Tack så mycket :) Din är också jättefin.
MVH Hannah

Hannah!
Du vill ju ha synpunkter - så här kommer lite subjektivitet:
Jag håller med #1 att texten är för ljus och därmed kontrasten mot bakgrunden för låg. Behovet av kontrast ökar med betraktarens ålder!
Texten "FOKUSERAR PÅ …" är lite väl suddig för min smak.
Har en EIZO-skärm som brukar vara "ärlig" i återgivningen.
För att vara helt säker har jag kollat i både Firefox och Explorer 7.
Slutligen - i Explorer 7 blir svenska tecken kinesiska? som framgår av bifogad skärmdump. Beklagar dålig kontrast
Om detta är inställningar hos mig eller något annat vet jag ej.
#4 Hm, okej.. För mig är det nämligen inte ljust. Men jag kan ju göra texten mörkare då :)
Vad menar du med att svenska tecken blir kinesiska?
Hejsan Hannah! Jag har kollat in på din hemsida och tycker verkligen om den. Layouten är jättefin, och bilderna.. helt fantastiska! Jag håller inte med föregående talare om att texten är för ljus eller så, på min skärm går det tydligt att läsa den men som du säger är det nog olika från skärm till skärm. :P
Allt var närmare perfekt på din hemsida. Du ska vara stolt som kan göra sådär snyggt.
//Michaela Lindgren

Hannah!
Mina synpunkter är detaljer i det enligt #6 "närmare perfekta" utförandet. Teckenfelet hos mig framgår av skärmdumpen.
Håller med #6 att sidan är bra - lättmanövrerad och med bra bildmaterial.
Har du kollat sidan med nya Explorer 7?
Jättefin hemsida och superläckra bilder.. ! Hittar ingenting jag kan klaga på (:
hälsningar Elisabeth
#6 Hej Michaela. Tack så väldigt mycket! :)
#7 Okej, tack… Ja, jag har haft IE7 ett tag nu ^^
#8 Tack =) :)
MVH Hannah
Ser att du uppdaterat Layout, Jättesnyggt men det ser lite konstigt ut för mig.. :/ Ska "Frame":n sticka ut sådär?
Har upplösningen 1280x1024.
Bifogar bild ^^
/Photoniq - www.alexandra.foo.se
Gillar sidans layout och även nedtonade stil. Vit text mot ljusgrå bakgrund är dock inte helt användarvänligt om man skall läsa lite större stycken text.
mvh Martin