Foto iFokus

Foto

Etikett: kritik-medel
Läst 1457 ggr
AndreasS
0

(M) Kritik - Porträtt på min vän

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var ute här om dagen för att plåta lite nya bilder på min vän till hans hemsida. Han är Dj, remixer, musikproducent. Skulle vilja ha lite kritik på denna bild.

Fotad med Nikon D70 med Nikkor AF 70-300mm 1:4-5,6G.
Brännvid: 105mm
F/4,2
Slutare: 1/2000sek

Lätt redigerad med Photoshop i nivåer och skärpa.

Denna fil är förminskad till 1024x1540 och är på 1,04Mb.
Orginalfilen är 2000x3008 och är på 4,7Mb

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

queenlinnea
0

Jag är ingen fena på att ge kritik. Men de dära ''grässtråna'' stör mig lite. Annars tycker jag den är riktigt frän!

Aviendha
0

Hållningen och vinkeln ger ju ett budskap som känns förenligt med hans sysselsättning, fin skärpa, bra ljus men som #1 så störs jag av grässtråna. Om nu gräs skulle vara med så hade det gärna fått vara närmare motivet, även om de inte är skarpa. Nu när de ligger så nära oss ger det snarare en luddigt/smutsigt/ogenomtänkt känsla.

Jag gillar din logga, men ibland, som nu, tycker jag att den tar för stor plats i bilden och stjäl fokus och förtar det bilden vill förmedla, men den kanske bara läggs på för att förhindra bildstölder :)

AndreasS
0

Tack båda två för er kritik och jag tar åt mig utav den.

#2 Loggan ligger där för att eventuellt förhindra bildstöld.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Aviendha
0

Ah, som jag trodde, tyvärr kan det ju behövas.

AndreasS
0

Tyvärr så hjälper det inte alltid.