Blåmes i vinterskrud ^^
Fotade fåglar i förrgår samt igår, här är en av bilderna som jag blev ganska nöjd med :) Fotat genom ett fönster ;)
Vad tycker ni? Funkar beskärningen? Osv.. ^^
Vill gärna ha konstruktiv kritik.
_Har ökat ljuset samt kontrasten lite i PS, annars är den helt oredigerad.
_Slutartid: 1/400 - Bländare: F 3.5
Bilden är ganska bra. Det hade naturligtvis varit bättre om ljuset varit roligare (mindre grått) och lite färre pinnar varit i vägen. Det är inte lätt att fotografera fåglar!
Jättefin bild tycker jag. Det enda som är lite tråkigt är att det var en pinne ivägen. Annars en ursöt bild!
#1 - Joo jag håller med ^^ Vi har en syrén buske på framsidan som fåglarna besöker (Det finns mat där såklart) och den busken har ju många små, smala grenar ;)
#2 Tack så mycket :)

Du kan ju alltid peta in lite extra grenar som sticker ut vågrätt och sedan sitta på pass så kanske de kommer en å sätter sig på den grenen så att du får fri sikt .
Tycker bild blev bra skärpan sitter där den skall och vädret kan man inte göra mkt åt men de kommer säkert en solig dag oxå då du kan passa på :-)
mvh/bjorsa
#5 tack för din kommentar ^^ Jag har faktiskt funderat på att göra en sorts "sittpinne", med lockande mat på sidan, så att jag får fri bakrund och inte massa grenar ivägen ;)

Gör ett försök å jag tror jag oxå skall testa att sätta fast några bra grenar i våran syren där småfåglarna gärna mellanlandar innan fågelbordet å får jag till nån bild då lägger jag ut en .
Här en länk till en blåmes jag fotade för ett tag sedan
Mvh/bjorsa
#7 Det ska jag göra ^^ Och jag får hoppas på fint väder också!
- Vilken bild! :O Jättefin! :)

Fina bilder ni tar… :)

#7 häftigt DOF du fick i bilden ! Är det nya linsen du fotade med? Mvh/Mandrakonian.

#10 Näe ingen converter påskruvad utan max zoom med dimage z5 bilden är dock beskuren en bit .
mvh/bjorsa

OJ OJ ! det var inte illa björsa, djä..a synd att det inte går att få tå på den kameran :-(
#0 Jag gillar din bild men tycker den känns lite platt i färgerna och lite synd på grenarna i förgrunden. Blåmesar är annars väldigt söta fåglar. :)
MVH Anna Attlid
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Tack så mycket Attlid! ^^ Det var rätt gråtrist den dagen också så jag ska försöka få nått snyggt foto när det är fint väder :)
/Photoniq - www.alexandra.foo.se

#12 Fast det är full zoom i makroläget och jag ligger gömd på ca 2-2,5 meters håll men den gången så fick den med lite detaljer som den annars lätt missar i teleläget .
mvh/bjorsa