Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 793 ggr
[Quellii]
0

Blåmes i vinterskrud ^^

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotade fåglar i förrgår samt igår, här är en av bilderna som jag blev ganska nöjd med :) Fotat genom ett fönster ;)

Vad tycker ni? Funkar beskärningen? Osv.. ^^
Vill gärna ha konstruktiv kritik.

_Har ökat ljuset samt kontrasten lite i PS, annars är den helt oredigerad.

_Slutartid: 1/400 - Bländare: F 3.5

Figge
0

Bilden är ganska bra. Det hade naturligtvis varit bättre om ljuset varit roligare (mindre grått) och lite färre pinnar varit i vägen. Det är inte lätt att fotografera fåglar!

Kattapult
0

Jättefin bild tycker jag. Det enda som är lite tråkigt är att det var en pinne ivägen. Annars en ursöt bild!

[Quellii]
0

#1 - Joo jag håller med ^^ Vi har en syrén buske på framsidan som fåglarna besöker (Det finns mat där såklart) och den busken har ju många små, smala grenar ;)

[Quellii]
0

#2 Tack så mycket :)

bjorsa
0

Du kan ju alltid peta in lite extra grenar som sticker ut vågrätt och sedan sitta på pass så kanske de kommer en å sätter sig på den grenen så att du får fri sikt .

Tycker bild blev bra skärpan sitter där den skall och vädret kan man inte göra mkt åt men de kommer säkert en solig dag oxå då du kan passa på :-)

mvh/bjorsa

[Quellii]
0

#5 tack för din kommentar ^^ Jag har faktiskt funderat på att göra en sorts "sittpinne", med lockande mat på sidan, så att jag får fri bakrund och inte massa grenar ivägen ;)

bjorsa
0

Gör ett försök å jag tror jag oxå skall testa att sätta fast några bra grenar i våran syren där småfåglarna gärna mellanlandar innan fågelbordet å får jag till nån bild då lägger jag ut en .

Här en länk till en blåmes jag fotade för ett tag sedan

http://svensknatur.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=930d0301-4c58-49cd-9d55-913587574266&Filename=7febblåme2.jpg

Mvh/bjorsa

[Quellii]
0

#7 Det ska jag göra ^^ Och jag får hoppas på fint väder också!

- Vilken bild! :O Jättefin! :)

NinaToy
0

Fina bilder ni tar… :)

Mandrakonian
0

#7 häftigt DOF du fick i bilden ! Är det nya linsen du fotade med? Mvh/Mandrakonian.

bjorsa
0

#10 Näe ingen converter påskruvad utan max zoom med dimage z5 bilden är dock beskuren en bit .

mvh/bjorsa

Mandrakonian
0

OJ OJ ! det var inte illa björsa, djä..a synd att det inte går att få tå på den kameran :-(

Anna
0

#0 Jag gillar din bild men tycker den känns lite platt i färgerna och lite synd på grenarna i förgrunden. Blåmesar är annars väldigt söta fåglar. :)

MVH Anna Attlid

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[Quellii]
0

Tack så mycket Attlid! ^^ Det var rätt gråtrist den dagen också så jag ska försöka få nått snyggt foto när det är fint väder :)

/Photoniq - www.alexandra.foo.se

bjorsa
0

#12 Fast det är full zoom i makroläget och jag ligger gömd på ca 2-2,5 meters håll men den gången så fick den med lite detaljer som den annars lätt missar i teleläget .

mvh/bjorsa

[Quellii]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag fixat en "sittpinne" åt fåglarna, men tyvärr så är lockbetet lite stort och störande, men det ska jag nog ordna ;)
Bifogar en bild, här är en hungrig Talgoxe ^^