Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1659 ggr
Mboop
2010-08-14 00:12
0

systemkameror.

Nu vet jag inte alls vilken kamera jag ska ha.

för jagvet att canon har billigare objektiv och mer tillbehör. vad jag har hört. men jag har också hört att nikon är bättre. vet inte varför för jag tycker själv att det är objektivet som avgör bildens kvalité. (förstås ska kameran kännas bra i handen)

men nu vill jag fråga er. Vilka kameror föreslår ni? vilken kamera har ni? skulle gärna se någon bild ni har tagit med den men utan redigering. isåfall lite redigering.

tack i förväg! är jätte tacksam för svar! :)

[YlvaP]
2010-08-14 00:16
0

Du skall köpa en kamera som känns bäst i handen.

Själv har jag en Canon EOS 450D och är supernöjd med den.

Geronim0
2010-08-14 00:18
0

Det finns inga dåliga kameror. Kameror i samma prisklass håller också likvärdig kvallitet både vad gäller byggkvalitet och bildkvalitet.

Objektiv och tillbehör finns i mängd till samtliga modeller och dessutom från fristående tillverkare som Sigma, Tamron, Tokina, mfl.

Bestäm dig för vad kameran får kosta och gå sedan ut och känn på olika modeller som passar din ekonomi, välj den som känns bäst.

Mboop
2010-08-14 00:25
0

THANKS FOR THE ANSWERS !

Lakrits
2010-08-14 12:53
0

Jag slår ett slag för Sony, har dock inte full koll på deras nuvarande modeller men inbyggd bildstabilisering och ett bra utbud av begegnade Minolta AF objektiv gör den till ett bra köp. Är fortfarande nöjd med min 3år gamla a100.

/Mattias