Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 941 ggr
queenlinnea
0

Helbild - Canon

Hej!

Sitter här med min mosters Canon EOS 1000D i handen. Hon har problem med att få upp en bild i helskärm på kameran, alltså när man precis fotat och när man sedan ska bläddra igenom bilderna. Det kommer bara upp en minimal bild och massa text och infomation om bilden. Har letat efter manualen, men inget jag hittar. Slarvigt. Och själv har jag en Nikon, så Canon är inget jag har kunskaper om. Tacksam för svar om ni förstår ''mitt'' problem.

Mvh Linnea

Anfa
0

På min D90 så klickar man på en av pilgrejjorna vid menyn, testa det ;)

queenlinnea
0

#1 Jo, vi har testat. Det funkar inte på Canon som på Nikon. Jag har också Nikon dom du nämligen :)

Min vän som också är här har samma kamera som  min moster så vi har jämfört och klickat på  alla knappar och inställningar men det sker inga förändringar.

Inkanyezi
0

Om du tittar strax till vänster om sökaren, kanske du hittar en knapp som det står "DISP" på. Prova att trycka några gånger på den, den kan växla mellan olika sätt att visa bilden.

pellepiano
0

Du kanske kommit åt INFo knappen på baksidan. Tryck några gånger på den så kommer man tillbaka till normal visning.

Izan
0

Som #3 säger, tryck på DISP knappen några gånger tills du kommer till vanlig visning =)

queenlinnea
0

#3 Tack! Du hade så rätt så :)

Inkanyezi
0

Och "DISP" är så klart en förkortning för display.