Kall ton med Canon?
Jag har en Canon 350D och är rätt nöjd med den (även fast den börjar bli lite gammal nu), men nånting som jag tycker är lite tråkigt är att många av bilderna tenderar att dra åt det blåa, så jag får korrigera färgtemperaturen i Digital Photo Professional.
Någon annan som har märkt samma sak, eller kan det vara så att den fabriksinställda vitbalansen är felinställd?

Det beror kanske lite på hur du ställer din Vitbalans. Om du använder de förvalda, så ska det inte bli blått när du väljer solsken om det är dagsljus, och inte heller om du väljer moln. Om det blir så, kan du trimma inställningen så att du får mindre blå ton. Om kameran alltid ger lite blåare ton än vad du mäter, kan det vara idé att göra en liten korrektion av färgbalansen. I viss mån är det en smaksak hur man vill ha den, och det är väl skälet till att det finns möjlighet att finställa själv.
Tack 

Jag vet inte hur det är just med din kamera, men vitbalansproblem brukar korrigeras med senaste firmware i kameran. Kolla att du har senaste firmware installerat,
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning
Tack! Men var kollar jag det?

Du går till Canons support och läser instruktionerna för uppdatering där och kontrollerar vilken firmware du har och jämför med versionen som ligger hos supporten. Om din version har ett lägre nummer är den inte den senaste.
Tack för info