Hur långt är du redo att gå?
Hur långt är du redo att gå för att få ett bra fotografi?
Idag var jag uppe 12 våningar och sedan ut genom ett fönster på taket av vårat höghus. Vågade dock inte gå alltför nära kanten då det var mycket snö och halt underlag. Ska försöka gå längre ut på taket när snön försvunnit. :-) Jag tror jag skulle kunna hoppa igenom både eld och vatten för att få ett bra fotografi.
Jag har använt zoomen och utan stativ på fotot, därför är den rätt suddig.
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Frågan är snarare hur långt du kommer att gå. Du har ju både talang och känsla

haha, tack Kiara. Vi får väl hoppas att jag inte går så långt som fram till kanten på hustaket bara. :)
- Jim Johansson

Det skulle vara dumt att trilla ner på vägen upp 

#0, jag tror att bilden hade blivit riktigt bra om du hade använt ett stativ. Mörkerbilder är riktigt fina. Nästa gång ring på hos grannen inunder taket och berätta att du är fotograf och skulle hemskt gärna vilja ta nattbilder från deras våning. Erbjud ett foto som tack!
Hälsningar
Robert

Robert. Jag ska försöka bygga någont av ett enklare stativ som jag kan leka på taket med.
Jag har en kompis (DevilGirl här på ifokus) som bor på våning 6, utsikten är redan där aldeles enorm (jag bor bara på 3:an). Ska gå upp till henne och fotografera lite idag hade jag tänkt.
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

#5, bra, öppna fönstret så slipper du reflexer. Och du kan ju passa på att ta lite porträttbilder samtidigt.
Hälsningar
Robert
citron, du skulle nästan kunna bli krigsreporter då? "genom både eld o vatten". Jag har en vän som samlar på länkar till krigsfotografers websidor. kan skaffa fram den listan om nån är intresserad.

#7 precis. Jo, en sådan skulle jag faktiskt villja bli. :-) Jag är igentligen inte rädd för någonting utom stora spindlar. Jag får adrenalin kickar utav faror. :-)
- Jim Johansson

www.usefilm.com
www.lightstalkers.com
www.warshooter.com
www.jamesnachtwey.com
www.viiphoto.com
www.daneldon.org
picturenet.africa.com/gallery/keno/index.html
www.digitaljournalist.org/issue9806/kosovo01.htm
Hälsingar från Aktieguiden…
Robert
Citron: Köp ett enbenstativ, det är perfekt när man vill ha bra stöd men inte gå och släpa på för mycket prylar.