Canon EOS 350D
Jag tänkte byta upp mej till systemkamera.. Pappa har en 400D och tycker att jag ska köpa 350D, eftersom han har massa objektiv och jag kan få ett då, så behöver jag bara köpa kamerahuset.
Tycker ni jag ska satsa på EOS 350D?
Varför inte 400D i så fall? Det skiljer inte mycket i pris men du får en större display och 10 megapixel bland annat.
Vänliga hälsningar
Niklas
Okej, tack för tipset! :) Men vad är det för skillnad på dom 2 egentligen? De är väl bara megapixlarna och att 400D har automatisk rengöringsgrejimoj? :p
#2: Att displayen är större till exempel. Det är stor skillnad.
Vänliga hälsningar
Niklas
Jag har själv 400D, inte provat 350'n men det verkar som att 400D är bättre trotts små förändringar. Dock så kan du få problem med greppet (om du har stora händer). har själv små händer, prova och ta lite kort eller iaf håll en stund i din pappas kamera för att se om det passar dig. Väldigt tråkigt om man köper något som gör att handen krampar efter 10 min.
Annars kan jag garantera att den är bra!
Mvh//Rebecca
#5: Tja , jag har inte så stora händer eftersom jag bara är 12 år xD Men jag har tagit lite kort med pappas kamera och jag älskar den..
#4: Har inte råd med 400D
#5 - Tro mig, jag har händer som en 12 åring fortfarande, därför passar kameran mig. Jag är 17 och tror inte att mina händer kommer att växa speciellt mkt mer. Men det var bra att du provade! Då vet du iallafall hur 350n kommer att kännas. 400d väger 510 gram och 350 väger 485 gram. Hur du än gör så önskar jag dig lycka till.
Mvh//Rebecca
#7: Jag tror det blir 350D då.. :)
Någon som vet något billigt bra objektiv?

Hur mycket pengar handlar det om?

#Vad är det du ska använda objektivet till ?
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
#9: Under 2000kr helst..
#10: Jag fotograferar främst djur, speciellt hästar, katter och galna hundar som springer runt i snön.