Foto iFokus

Foto

Etikettmakro-och-stillbilder-ej-kritik
Läst 3956 ggr
Deklol
0

70 bilder bildar en stor - Stacking

Eftersom jag oftast fotograferar på en sådan förstoring att skärpedjupet blir ca 0.5-1mm stort stackar jag ett antal bilder av samma motiv på olika skärpepunkter. Denna malen stannade på samma ställe så pass länge att jag lyckades ta 70 bilder. Jag hade kunnat ta färre om jag hade haft en makrosläde, men då fallet inte är så ville jag vara 100% säker på att jag fick med det jag ville ha och valde därför att ta så många exponeringar.

Det tog 1½h att lägga in dom i photoshop och stacka dom. Jag ångrar att jag inte la ner mer tid, då resultatet hade kunnat bli mycket, mycket bättre.

Denna bilden är stor, ca 7mb, så det kommer ta en stund att få ner hela. Originalbilden är 9000px, detta är hälften.

Jag fick inte ladda upp en så stor bild, därför länkar jag den här:

Geronim0
0

Det är så j*kla bra så jag finner inte ord.

Fantastiskt bra jobbat! Glad

MartinO
0

Jag är mållös. Mycket bra jobbat.

Det är ett fåtal fotografer jag sett som utvecklats i den hastighet som du. Respekt Dennis!

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

nadnadiine
0

Skit, det är grymt!

Deklol
0

Tack så mycket allihopa :) Tyvärr har det inte blivit mycket fotograferande för min del i sommar, jag har haft ett annat litet projekt att prioritera. Kul att ni gillar den dock!

EvaLind
0

WOW!!! Helt otroligt. Attan vad du är duktig Glad

Jojaton
0

Kan bara hålla med föregående, fantastiskt!

Johanna - Instagram

Letfors
0

Väligt väligt fin bild :D Du vissar att du kan mycket om PS och att fotota är väligt inponerade!

//Anna Letfors

www.letfors.webb.se

MonisN
0

Vad kan man säga??! Du är så superduktig med dina stackningar så jag är också mållös. En bild för National Geographics.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Deklol
0

Kul att bilden uppskattas :) Jag tänkte visa vad jag menar med litet skärpedjup.
Här är en utav de 70 bilderna jag stackat.
Som ni kan se så har jag inte bara stackat för skärpedjup, utan också för att få med hela motivet.

pellepiano
0

Fantastiskt tjusigt och fiffigt.