Jeanette
Jag har aldrig gett kritik förut men jag gör ett försök :P
Jag tycker att bilden är jättefin! Det är bra skärpa och jag tycker att den är bra redigerad, den passar i svartvitt. Det är också bra komposition, att hon är i högra kanten av bilden gör den mer "spännande" :)
Hårstrået som sticker ut kan vara lite störande men det är ju rätt så lätt att redigera bort ;)
Sen såg jag också att den är tagen med ett Canon 70-200 4L USM och jag har funderat på att köpa ett sånt eller samma fast med f 2,8. Så då måste jag fråga dig, är du nöjd med ditt eller är det nåt du saknar?? :D

Jag tycker också att foto är fint och hennes uttryck är kanon. Däremot tycker jag hon blivit alldeles för "platt" i ansiktet, förmodligen av redigeringen.

Jag håller med pellepiano på alla punkter och undrar en hel del om redigeringen. Det vore kanske bra om du förklarar hur du har tänkt, och vad du gjorde när du redigerade bilden?
När jag tittar på tonomfånget i bilden, så saknar den svart, men en rätt stor yta är urfrätt vit, ett parti på hennes högra axel. Jag tolkar det som att bilden skulle kunna vara överexponerad. Det är rätt kraftig vinjettering, och jag vet inte om den är ditlagd i redigeringen eller om objektivet tecknar så. Ett så här långt objektiv borde inte vinjettera nämnvärt på en APS-sensor. Det saknas en hel del i mitten av tonskalan, och när jag drar i kurvan för att fylla ut det kommer det fram toner i hennes ansikte och hår, samtidigt som vinjetteringen mot hörnen och det urfrätta på axeln blir mer påtagligt. (Länk till skärmbild, jag raderar länkmålet när du har tittat på den)
Jag vet inte i hur hög grad de här dragen är avsiktliga resultat av redigering. Om de inte är det, så kan det vara idé att chimpa med högdagervarning när man tar bilden, och undvika att någonting av huvudmotivet varnar för högdager. Det är egentligen bara reflexer och ljuskällor som borde gå mot helt vitt, men här finns inget sånt. Eftersom svart saknas i bilden borde det ha funnits utrymme för att exponera mindre.
Jag tycker inte att vinjetteringen är smickrande när hon är placerad så nära hörnet, och den urfrätt vita axeln upplever jag som störande. Avsaknaden av toner i mellanregistret ger bilden ett platt intryck, där varken ansiktet eller håret kommer till sin rätt.