Kritik - hund
Jag gillar att du gått ned i hundens nivå och att gräset sticker upp i förgrunden.
Hunden ser intresserad av något och jag blir nyfiken på vad det är den ser. :)
På minsusidan är att bilden är lite för mörk, det skulle varit fint och sett ögonen ordenligt, sett lite ljus i dem.
Sen är skärpedjupet väldigt kort och bilden ser suddig ut.
Men det är en bra försök, när du inte fotat hund så mycket. :)
Kram, Maya
Håller med dig, jag är expert på att underexponera för att slippa att bilden ska bli suddig.
Det är något jag får försöka att fixa på något annat sätt.. men ska redigera den lite i datorn :)
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Jag tycker den blev bättre:)
Dock hade det varit bättre om du tex haft en lite högre ISO när du tog bilden, så att ögonen fick lite ljus i sig och mer liv.
Kram, Maya
jo, jag får försöka tänka mer på det, jag är väldigt dålig på att tänka när det gäller inställningarna 
Medarbetare på Djurfoto
Din andra bild som är redigerad blev bra. Du har lyckats med att få fokuset på rätt ställe men det kanske skulle blivit lite bättre med lite större skärpedjup.
Högre ISO hade inte hjälpt att få ögonen ljusare. Om du hade exponerat efter ögonen så hade den vita delen av pälsen blivit helt utfrätt. Om du vill så kan du i ett bildredigeringsprogram maska av ögonen och göra dom ljusare men jag tycker inte att det behövs.
Fint foto.
själv så tycker jag inte att det gör något att ögonen är lite mörka.
men tack för kritiken :)
Medarbetare på Djurfoto
#8 Jag vill gärna se lite glitter i ögat, tycker det ger bilden liv, men det är en smaksak, som mycket när det gäller foto. ;)
Är du nöjd med din bild, så var det! :)
Det finn alltid saker som man kan göra bättre, men det behöver inte betyda att bilden är dålig.
Kram, Maya