Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 1059 ggr
pigelina
0

(M) kritik porträtt

Vill ha kritik på dom här 2 bilderna.

Har inte fattat detta med EXIF(eller vad det heter)
Men har fotat med en Nikon D40 med ett Nikkor 55-200mm VR,
Minns tyvärr inte bländare iso mm.

Moderator edit: Förtydligat rubrik

MartinO

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

pigelina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bild 1

// Hanna

pigelina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bild 2

// Hanna

MartinO
0

Fantastiska färger och skuggor du fått fram. Skärpan ligger lite fel. Tror du kört autofokus och fokus ligger på gräset till höger. Bilden förmedlar oskuldsfull Svensk tjej i Svensk natur. Tyvärr stör "tatueringen" på handen intrycket och borde klonats bort.

Slutsats: Kompositionen, ljuset och färgerna är på topp. Skärpan ligger dock lite fel och med manuell inställning hade det nog blivit perfekt.

Bild2 i s/v tycker jag inte alls gör sig.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

Assars
0

Pigilina

Ladda hem FastStone Image Viewer Gratis program.

Gå in i Inställningar, sedan Associationer, finns i överkant om du för muspekaren dit, bocka för vilka filer du vill det skall visa Gif, JPG, etc. När du tittar på bilden i programmet håller muspekaren mitt på bilden, för den til högra sidan så får du fram EXIT. Ett superbt program, går även att göra smärrre justeringar i det,
muspekaren då till vänsterkant av bilden.

Mvh
Assar

pellepiano
0

Ja det var verkligen fina bilder. Färger och ljus i den första var speciellt tilltalande.

Inkanyezi
0

Jag är faktiskt rätt impad; tycker bilderna är fina. Du har jättefin kontakt, och det är inte så lätt att hålla ögonen öppna så där när man tittar mot solen, även om den håller på att gå ner. Jag kanske skulle ha ändrat färgen mot mindre gulröd, men jag håller ändå med pellepiano. Färgskalan är läcker.

pigelina
0

Tack för kritiken:)

// Hanna

Assars
0

pigilina

Härliga färger och komp i första bilden.

Även den s/v tycker jag är fin, men i mitt tycke något hårdare beskuren, så flickans ansikte verkligen kommer fram. Den skulle du kunna beskäras till stående bild, ingen fot i bakgrunden. Fint ljus i bilden.
Har skickat ett PM till dig.

Mvh
Assar

[mingdie]
0

Som dom andra har sagt så är det läckra färger i det första fotot.

Det svartvita är också riktigt bra. Att kläderna har stora kontraster mellan det ljusa och mörka gör att det fungerar bra i s/v.

Rent personligt så tycker jag om sättet som modellen har huvudet lite snett på det andra fotot. Du har lagt henne bra med ljuset som kommer in snett bakifrån vilket ger ett behagligt ljus i fotot.