Foto iFokus

Foto

Etikettutanför-ämnet
Läst 1068 ggr
lotms
0

Snälla hjälp mig!!!

Nu på onsdag ska jag på 30 Seconds To Mars konsert i fryshuset, arenan och jag e jätteglad! Men det finns ett problem! Jag vet inte vilka inställningar jag ska ha på min kamera för att få så bra bilder som möjligt!! Jag har en Canon EOS 1000D Och ett 18-55 Standard objektiv. Snälla hjälp mig!!!

ssofia
0

Då jag fotar konserter brukar jag hålla så högt ISO som möjligt (dock inte mer än 800) för att kunna ha så kort slutartid som möjligt, sen brukar det vara bra och använda så litet bländartal som möjligt. Prova dig fram, det brukar vara det mest effektiva sättet och lära sig på Glad

Inkanyezi
0

Använd inte blixten, se till att den är avstängd. Blixt är störande, når bara någon meter, och den ger en kraftigt överexponerad förgrund. Det kan aldrig bli bra bilder från en konsert om du använder blixt. Använd bländarförval och ställ in största öppningen (lägst nummer) och högt ISO. Håll kameran stilla när du trycker av.

MonisN
0

I senaste numret av Digital Foto finns en artikel hur man fotar konserter. Ett av tipsen ar att man kan få fantastiska bilder om du har viftande armar i förgrunden och en stor bländare (lågt tal) för att isolera artisten och få bakgrunden ur fokus. Även ljusmätningen har betydelse. Om du använder t ex spotmätning på ansiktet får man mer svärta runt omkring. Flerzonsmätning ger överexponerade bilder. Artikeln råder också att arbeta med så lågt ISO som möjligt då starkt scenljus kompenserar för svagt ljus.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

lotms
0

Tack så jätte mkt alla!! :D

MonisN
0

Hur gick det med fotoandet? Fick du några bra bilder?

lotms
0

ja det blev super :D

MonisN
0

Får vi se någonSkrattande

lotms
0

så fort jag får tillbaka min hårddisk ska det nog kunna ordnas ! :D