Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1093 ggr
Charlie2006
0

Nikon D5000 18-55VR, bra?

Då jag tänkt att köpa en ny kamera undrar jag över om Nikon Systemkamera D5000 18-55VR är bra, om den är lätt att handskas med eller om den är klumpig?. Läste om den och tycker den värkar bra. Dock stog inte det hur många bilder/sekund den tog, någon som vet det?.

funderar även på CANON EOS 550D 18-55IS, är det en bra kamera?

Undrar även vilket märke är bäst Nikon eller Canon?, Du kan gjärna ge tips på andra systemkameror som är bra att fota med. Som inte går över 7000kr ;) då jag ska köpa objekt, stativ m.m så att det inte drar iväg med för mycket pengar.

Tack för svar i förhand Glad.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Peak303
0

Jag har Nikon D5000 18-55VR och jag tycker den är bra :) Men det är bara för att jag haft D40 innan och inte provat så många andra systemisar :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

fia-mia
0

Jag har den, men ett 18-105 objektiv till. Tycker det är en kamera man kan utvecklas med men som ändå är riktigt prisvärd

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Charlie2006
0

Har inte haft system förut så kan inte riktigt själv gämföra med andra kameror.

Blir bilderna bra när man fotar inomhus? även blir bilderna bra när det är mörkt?. Främst kommer den användas till djur och människo fotografering och därför är det viktigt att den fotar bra när det är rörligt med skarpa bilder.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

fia-mia
0

#3 Svarar ja på samtliga frågor, det blir bra så länge man kan inställningarna.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Mountain
0

Har en D5000. Den tar 7 bilder på 3 sekunder om jag räknade rätt :)

Och då kan den bara ta 7 bilder på en omgång.

Jag rekommenderar den starkt.

Bästa hälsningar,
Per Lööv
- Zerosite.se

Medarbetare på Hemsidor ifokus

Charlie2006
0

Köpte en D5000 i lördags Glad. Det stog att den tar 4 bilder/sekund. Dock vill den ibland inte ta en serie, men får ta och läsa om det Tungan ute. Är jätte nöjd med kameran än sålänge,

Min hemsida

//Frida