Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 299 ggr
bosse
0

Min fredagspromenad.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På min lediga dag så tvättar jag kläderna först på morron, äter frukost och tittar på TV. Sen mitt på dan är det dags för siesta och vid 3-4 gör jag en promenad längs Blue Nile och Nile Ave. Naturligtvis har jag turistkameran med mej. Först kom ett flygplan på väg upp.

bosse
0

Jag satt vid stranden och filosoferade och så kom denna vattenskidåkare.

bosse
0

En gammal rostig skylt i strandkanten.

bosse
0

Ett okänt träd som blommar.

bosse
0

När jag passeart under bron hör jag en explosion bakom mej, så jag hajade till. Dom här grabbarna fick punka.

bosse
0

Som alltid så blir jag inbjuden att sätta mej hos nån familj, denna gång hos radioreportern Amer. Med anledning av ett mail vi fått att inte gå ensamma ute på stan pga av hotbilden mot västerlänningar, så sa han att dom flesta tror att alla västerlännigar är spioner och jobbar åt CIA eller nån annan spionorganisation. Och en vit man med kamera är garanterat spion. Förresten så står det i samma mejl att vi ska använda sunt förnuft och som ni vet så har jag inte så mycket av det.

bosse
0

Jag låg i skuggan under en buske och jag tyckte att jag skulle ta ett foto av en kvist.

bosse
0

Solen gick även ned denna dag.

bosse
0

Och månen steg upp på himlen. Som ni ser så svänger den åt vänster och jag kommer inte ihåg om den även gör det uppe i kalla nord.

bosse

bjorsa
0

Fina bilder med trevlig läsning

Mvh/bjorsa

Runsviks
0

Alltid lika spännande att titta på dina foton. Tack för att du delar med dig. //Kristin

bosse
0

Men ingen av er svarar på om månskäran är likadan i Sverige. Jag har för mej att den är till höger, som mångubben avbildas oftast.

bjorsa
0

Ser ju ingen måne just nu men dyker den upp dom närmsta dagarna så fotar jag å lägger in i den här strängen så får vi se åt vilket håll skäran är

mvh/bjorsa

Bahtman
0

Trevlig läsning o trevliga bilder…

Mvh Bahtman

bosse
0

Med tanke på hotbilden här i Sudan, så sköts 3 personer till döds strax utanför kontoret efter 18 igår. Det var polisen som dödade dom och personerna var "gäränn" (negrer). Här ett förbjudet foto jag tog tidigare på poliser, förutom automatvapen så har dom en 1,5 m bambukäpp. Och jag har sett när dom använder dom - det verkar göra ont.