Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 1752 ggr
MichaelE
0

(M) Kritik - Trollslända

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var i Grössjöns Naturreservat tillsammans med sambon för att fota djur, blev dock enbart fåglar. Däremot fanns det ett flertal trollsländor och denna bild är min favorit även om några bilder är mer inpå trollsländan.

Har enbart beskurit bilden samt lagt dit vattenstämpel.

MichaelE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Närbild (original upplösningen) då bilden ovan är förminskad.

LFCFredda
0

Tycker den första är bättre så skärpan är mycket bra. Färger och skärpa tycker jag är bra men det känns som motivet är för centrerat. Kanske blir bättre om sländan flyger in i bilden.

Vidare så borde du klona bort skräp i form av vasstån och annat bös i vattnet. Då tror jag det blir en mycket bra bild.

Niklas
0

Bilden är mycket symmetrisk. Om du lägger motivet lite åt ena sidan kan bilden bli intressantare.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

MichaelE
0

#2 den första bilden är förminskad så att den passar här, den andra är en beskuren bild från originalet.
Dessutom vill jag vissa upp foton så orörda som möjligt, det handlar om hur fotot är taget inte vad man kan göra framför datorn. Om motivet var att ta ett foto som jag ska ändra i datorn så var det en annan sak.

NaimaG
0

Usch huga ja vad jobbigt det var att ta bild på trollsländorna specielt när de inte sitter still. Min trollslända jag hitta var lättare att ta bild på när den satt så fint på risbuskarna i skogen.Tungan ute

MichaelE
0

#5 jo, slutarhastighet på 1/1000 var inte tillräckligt för att få en bra bild på dem, men de duger.

EvaLind
0

Jag gillar den. Då det övriga är oskarpt ger det en illusion av att sländan är utanför bilden.

majlar
0

Jag tycker också om bilden.  Den tilltalar mig, då man kan se den blåa färgen på trollsländan. Snyggt